Restoranuose – patogesnis atsiskaitymas banko mokėjimo kortelėmis

Restoranuose – patogesnis atsiskaitymas banko mokėjimo kortelėmis

Nuo 2011 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigaliojo visoje eurozonoje taikomas kreditinių ir debetinių banko kortelių atsiskaitymas mokamą sumą patvirtinant PIN kodo įvedimu, o ne parašu, kaip buvo iki šiol.

Nors pagal Europos Komisijos bei Europos centrinio banko rekomendacijas Lietuvos bankas ir Lietuvos bankų asociacija sprendimą dėl būsimų privalomų pasikeitimų priėmė dar 2008 metais, prekybininkai ir paslaugų teikėjai nesuskubo iš anksto keistis įrangos. Kortelių skaitytuvai masiškai buvo keičiami tik paskutinėmis praeitų metų dienomis. Nespėjusiems pasikeisti senųjų terminalų į lustinių kortelių skaitytuvus, teko nuvilti savo klientus laikinai panaikinus galimybę atsiskaityti banko kortelėmis. Neturinčių su savimi grynųjų pinigų, užrašas „atsiprašome už nepatogumus, tačiau laikinai banko kortelėmis atsiskaityti negalima“ tikrai nepradžiugino.

Prekybininkams, kurių darbo vietose atsiskaitymai vykdomi prie kasos, paprasčiau. Jų naudojami banko terminalai yra sujungti ir stovi šalia kasų. Kadangi terminalas dažniausiai yra integruotas su kasa, pardavėjui nereikia atlikti jokių papildomų veiksmų, o klientas nuskaitymą atlieka pats. Tačiau restoranuose ir kavinėse, kur iki šiol buvo įprasta duoti kortelę padavėjui, kad jis atliktų atsiskaitymus prie kasos, prašyti kliento keltis nuo stalo eiti prie kasos suvesti PIN kodą, kelia nemažai nepatogumų. Tai gali atbaidyti klientą ir kitą kartą jis vengs atsiskaityti kortele ar netgi užsukti į tokią maitinimo įstaigą.

Dauguma restoranų ir kavinių įsidiegė neintegruotus lustinių kortelių nuskaitymo įrenginius, kurie nėra sujungti su kasų sistema. Dabar padavėjas privalo du kartus įvesti reikiamą sumą: pirmą kartą ją veda kasoje, o po to tą pačią sumą - į banko terminalą. Kai į terminalą iš banko ateina patvirtinimas apie įvykdytą transakciją, padavėjas tai turi pažymėti kasoje. Toks atsiskaitymo būdas turi minusų: yra galimybė, jog padavėjas suklys dukart vesdamas sumą arba įves apmokėjimą kasoje, nors terminalas bus pranešęs, jog transakcija nepatvirtinta. Toks aptarnavimo būdas, kai reikia dukart įvesti sumą, užtrunka ilgiau.

„UCS Baltic“ savo klientams siūlo su kasa integruotus nešiojamųjų bankus terminalus. Tokio sprendimo iki šiol niekas nėra pasiūlęs ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse.

Tai nedidelis, delne telpantis nešiojamasis terminalas, kurį galima laisvai nunešti prie bet kurio stalo. Terminalo ekrane padavėjas mato savo užsakymus, iš sąrašo gali pasirinkti reikalingą užsakymą, taipogi peržiūrėti užsakymo turinį bei pritaikyti kliento lojalumo kortelę. Pasirinkus užsakymą apmokėjimui, sumos įvedinėti nebereikia. Klientas pats įsideda kortelę ir surenka PIN kodą. Atsiskaičius kortele užsakymas automatiškai kasoje pasižymi kaip apmokėtas.

Naudojant integruotus nešiojamuosius terminalus, padavėjui yra patogiau dirbti. Klientai aptarnaujami greičiau, kadangi darbuotojui nebereikia antrąkart suvedinėti sumos prieš klientui surenkant savo PIN kodą. Nelieka galimybės suklysti įvedus neteisingą sumą. Mažiau nesusipratimų, mažiau streso, patenkinti klientai.

Anksčiau apmokėjimams autorizuoti būdavo naudojamas fiksuotas arba mobilusis telefono ryšys (SIM kortelė). Naujasis nešiojamas terminalas naudoja bevielį restorano internetą - dėl to ženkliai sumažėja ryšio išlaidos.

Tokio sprendimo privalumus jau įvertino didžiausi Lietuvoje restoranų tinklai „Katpėdėlė“, „Charlie Pizza“, „Carskoje Selo“ (UAB „Vičiūnų restoranų grupė“), „Can Can Pizza“ (UAB „Delano“).


„UCS Baltic“ informacija

Daugiau apie „UCS Baltic“ >>


Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną