Restoranų verslo Europoje PVM mokesčiai – ar tiesiog skaičiai, ar kažkas daugiau?

Restoranų verslo Europoje PVM mokesčiai – ar tiesiog skaičiai, ar kažkas daugiau?
Labai panaši situacija yra Belgijoje, Airijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Italijoje ir Graikijoje, o dvigubai ir net daugiau PVM tarifas mažesnis yra Austrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Kipre, Olandijoje, Islandijoje, Liuksemburge... O vat štai Didžiojoje Britanijoje (Anglijoje), Vokietijoje, likusiose Skandinavijos valstybėse ir Danijoje, Vengrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje ir, be abejo, Lietuvoje (kartu su Latvija ir Estija) PVM tarifas restoranams toks pats, kaip plataus vartojimo prekių, degalų ir t.t. – t.y. 21%!

Pvz. Prancūzijoje šio tarifo sumažinimas buvo inicijuotas prancūzų vyriausybės ir yra patvirtintas ateinantiems ketveriems metams. Kai kuriose valstybėse PVM tarifai analogiškai varijuoja maisto produktų sektoriuje (gamyboje ir prekyboje).

Kadangi atitinkamos asociacijos (beje ir Lietuvoje) rūpinasi svetingumo verslo skatinimu (tiesa, Lietuvoje svetingumo sektoriuje kol kas tik viešbučiai gali pasigirti 9% PVM tarifu), to pasėkoje sumažintas tarifas padaro patrauklesnę kainodarą, sukuria galimybes plėtoti verslą ar net kurti naujas darbo vietas. Vienu žodžiu – mažas PVM mokestis yra tiesioginis verslo skatinimas.

Įdomus pastebėjimai: Liuksemburge PVM restoranams taikomas mažiausias Europoje – tik 3% (vietoj įprastojo 15%, kuris beje irgi nėra aukštas), o štai Skandinavijos valstybėse, Danijoje ir, kas labai neįprasta – Vengrijoje, PVM tarifas yra pats aukščiausias – net 25% visiems sektoriams.

Tai yra tik skaičiai, tačiau pasigilinus į aplinkybes (turizmo sektoriaus patrauklumą, ekonominius, socialinius, politinius valstybės aspektus bei korupcijos lygį) gali susidaryti įdomių paveikslų bei versijų.

Parengta pagal „Food Service Europe“ leidinį
Daugiau informacijos: info@meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną