Pradedančio vegetaro klaidos

Pradedančio vegetaro klaidos

Kai kurie atsisakę mėsos pasijunta lyg naujai gimę. Džiaugiasi atsiradusia energija, sveikesne oda, geresniu miegu. Kiti skundžiasi galvos svaigimu, virškinimo problemomis. Kodėl taip nutinka? Kokios yra dažniausios pradedančiųjų vegetarų klaidos?


Kalorijų trūkumas
Dauguma žmonių, kurie neturi svorio problemų, net neįsivaizduoja kiek kalorijų jiems reikia ir kiek jie suvalgo. Taigi, atsisakius mėsos ir ją pakeitus daržovėmis, kruopomis, sūrių, labai dažnai žmonės patys to nesuprasdami, suvartoja gerokai mažiau kalorijų nei įprastai. Ką tai reiškia? Žmogui pradeda trūkti energijos, silpnėti atmintis, blogėti nuotaika ar net miegas, prastėja sveikata, mažėja svoris ir raumenų masė. Žinoma, tai nereiškia, jog reikia padėti kimšti šokoladukus pieš miegą, tačiau patartina suvartoti daugiau riešutų, avokadų, ankštinių daržovių. Internete galite surasti skaičiuokles, kurios įvedus duomenis, jums paskaičiuos kiek apytiksliai kalorijų per dieną turite gauti.


Negeriama pakankamai vandens
Vandens reikia gerti visiems, ir tiems, kurie valgo mėsą, ir tiems,  kurie ne. Tačiau, vegetarai dažniausiai suvartoja gerokai daugiau maistinių skaidulų, visavalgiai su maistu vidutiniškai per dieną gauna apie 27gr. skaidulų, o vegetarai net iki 40gr. Tai reiškia, jog norint išvengti žarnyno problemų, tokių kaip pilvo pūtimas, vegetarai turi išgerti daugiau vandens, kuris yra būtinas sklandžiam virškinimui.


Geležies trūkumas
Nors mėsa tikrai nėra vienintelis geležies šaltinis, pradedantieji vegetarai dažnai užsimiršta ir nė nepagalvoja kuo pakeisti mėsą, kad gauti kasdienę geležies normą su maistu. Taigi, ką reiktų nepamiršti įtraukti į savo racioną? Riešutus, avižas, įvairias sėklas, špinatus, lęšius, pupeles. Tiesiog gaminant salotas, pagardinkite jas sėklomis, į rytinį jogurtą įdėkite saują riešutų, vakarienei į sriubą nepamirškite įdėti lęšiu, ir problemos kaip nebūta.


Nepakankamai įvairovės
Pradėjus laikytis vegetarinės mitybos principų, kartais trūksta informacijos ir idėjų, kokį maistą pasigaminti, ką galima valgyti. Todėl, rytas pradedamas jogurtu, pietums valgomos salotos, o vakarienei tas pats vienintelis išmoktas vegetariškas troškinys. Valgant nuolat tą patį maistą, organizmui pradeda trūkti įvairių vitaminų ir mineralų. Vegetariška virtuvė labai turtinga ir spalvinga, nepatingėkite paieškoti informacijos internete, ar apsilankyti vegetariškuose restoranuose. Kažką užsisakius ir paragavus, jei patiks, bus galima pabandyti namuose. Taip pat patartina paieškoti įvairių kruopų, neužstrigti ties ryžiais. Kalbant apie daržoves, yra sakoma, kad kuo spalvingesnis patiekalas, tuo jis sveikesnis. Skirtingų spalvų daržovės, turi skirtingas medžiagas. Todėl stenkitės, kad maistas nebūtų nuobodus ir nebijokite eksperimentuoti.


Per daug sulčių
Sultys skanu ir visi jas mėgsta. Kartais pasimėgauti tikrai galima, tačiau jomis nereiktų piktnaudžiauti. Kodėl? Visų pirma todėl, kad jose gausu cukraus. Pagalvokime, juk stiklinėje gali būti penki apelsinai. Kažin ar vienu prisėdimu galėtumėt suvalgyti penkis apelsinus, o štai išgerti stiklinę apelsinų sulčių galima per keletą minučių. Negana to, sultyse nėra skaidulų, kurios yra kai valgome vaisių. Taigi, apie vaisių sultis, galvokite kaip apie desertą.


Piktnaudžiaujama greitu maistu
Pietų metas, su kolegomis ateinate į kavinę, įprastai imtumėte salotas su vištieną, arba kepsnį su bulvėmis, tačiau nevalgote mėsos... Peržiūrite meniu ir užsisakote vegetarišką picą. Kita dieną, skrudintų bulvyčių porcija su pomidorų padažu ar sūrio kepsnį. Taip valgote vieną, antrą, trečią savaitę... O jei dar vakare pavargus vietoj vakarienės į rankas pakliūva traškučių pakelis, o ryte, neturint laiko, kava su bandelė, nė nepajaučiate kaip piktnaudžiaujate greitu maistu. Atsiranda skrandžio skausmai, trūksta energijos... Taigi, būkite išrankūs maistui, jei atsisakėte mėsos, tai nereiškia, kad galite valgyti bet ką, kaip tik atvirkščiai, turite valgyti sveikai, kad gauti visas reikalingas medžiagas.

Visuomet keičiant mitybą, organizmas patiria lengvą šoką, kažko atsisakome, o kažko pradedame suvartoti gerokai daugiau. Norint išvengti nemalonių pojūčių reikia skirti laiko surinkti informacijai, kokių medžiagų gali trūkti ir kaip to išvengti. Nepamirškite, kad maistas  yra organizmo variklis, todėl, tai, kas lėkštėje, turi būti ne tik gardu, bet ir maistinga.


Radvilė Mikalčiūtė @Meniu.lt

 

 

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną