Neskubėk ir būsi pirmas, arba valgymo anatomija

Neskubėk ir būsi pirmas, arba valgymo anatomija

Mitas ar tiesa?

Nuo senų senovės žinoma, kad reikia valgyti lėtai, atidžiai sukramtant kiekvieną kasnį (pasirodo, ilgiau kramtant dar ir kalorijos deginamos), nevalgyti sunkaus maisto prieš einant miegoti ir stengtis vartoti kuo daugiau skysčių. Kas tiesa, o kas tik mitai – nuomonių daug, visos jos prieštaringos.

Štai tarp dietų entuziastų sklando nuomonė, kad geriausias sprendimas, norint gyventi ilgiau ir maitintis sveikiau, yra nevalgyti po šeštos valandos vakaro. Tačiau tai toli gražu nėra teisinga. Interneto svetainės SveikasMaistas.lt įkūrėjas ir straipsnių autorius, greito, sveiko ir subalansuoto maisto kavinės „TakeWay“ įkūrėjas ir mitybos ekspertas Eimantas Navikauskas, remdamasis sveikos mitybos teorija, paneigė šį mitą. Pasak jo, tokiomis teorijomis vadovaujasi sulieknėti siekiantys žmonės. „Sveikos mitybos teorijos teigia, kad žmogus paskutinį kartą dienoje turi valgyti likus 2-3 valandoms iki miego, todėl kelintą valandą valgyti vakarienę priklauso tik nuo žmogaus pasirinkto gyvenimo būdo. Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad svarbiau yra ne kada, o būtent valgai, nes vakarienei rekomenduojama rinktis lengvai virškinamą maistą“. Taigi bulviniai blynai su spirgučiais ir cepelinų garnyru nėra tai, kas tiktų naktipiečiams. Dar sakoma, kad prisivalgius sunkaus maisto prieš miegą, kankina košmarai. Pasirodo, tai labai tikėtina, nes vėlai užkandžiaujant sužadinama medžiagų apytaka, o smegenys gauna impulsą aktyvesniam veikimui. Įdomu, kokius sapnus sukelia tarkuotų bulvių patiekalai?

Ginčijamasi ir dėl to, kaip dažnai dienos metu reikėtų valgyti. Skaityti toliau >>

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną