Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Nepriklausomi nuo vandens?

2009-02-10
Paskelbk savo straipsnį

Vienam kavos puodeliui pagaminti reikia 140 litrų vandens, vienam mėsainiui – 2400 litrų. Skaičiai šiurpina. Tai, žinoma, nėra tiesiogiai susiję su vieno kavos puodelio paruošimu. Juk pirmiausia reikia užauginti kavos pupeles, jas supakuoti, transportuoti, skrudinti ir t. t. Panašiai yra ir su mėsainiu – tenka užauginti gyvulį, jo pašarą, daržoves...

Didžiosios pasaulio kompanijos, gaminančios įvairius gėrimus bei maisto produktus, yra labai priklausomos nuo vandens. Dėl gamtos taršos ir neracionalaus resursų panaudojimo jos kritikuojamos jau daugelį metų, tačiau tik dabar žengti pirmieji žingsniai ekologijos link. Gręsiant vandens stygiui, jos skambina varpais ir nori sumažinti „priklausomybę nuo vandens“. Gėlo vandens suvartojimas auga, todėl atsargos gali išsekti. Užsidegus raudonai šviesai, daugeliui kompanijų iškils grėsmė. Pavyzdžiui, kompanija „Anheuser-Busch“, JAV alaus rinkos lyderė, kuriai priklauso 12 alaus daryklų JAV bei dar 20 visame pasaulyje, vienam hektolitrui (100 l) alaus sunaudoja 5,5 hektolitrų vandens. Iki 2010 metų kompanija užsibrėžė tikslą sumažinti šį skaičių iki 4 hektolitrų. Vienoje iš daryklų praeitais metais vandens suvartojimas jau buvo sumažintas iki 4,3 hektolitrų. Kitos daryklos žengs pastarosios pavyzdžiu.

„State of Green Business 2009“ raporte taip pat atskleidžiama, kad kompanija „Coca Cola“ planuoja visą gėrimų gamybos metu naudojamą vandenį grąžinti į gamtą. Kitaip tariant, „Coca Cola“ nori tapti nepriklausoma nuo vandens ir riziką sumažinti iki nulio. Kompanijos strategijos pagrindas – vandens panaudojimo efektyvumas, vandens kokybės gerinimas bei vandens nuotekų valymas.

Kompanija „Cadbury“, gaminanti saldumynus, kramtomąją gumą bei ledinukus („Stimorol“, „Halls“ ir kt.), taip pat besispecializuojanti maisto produktų bei gėrimų rinkoje („Schweppes“, „7 Up“ ir kt.), planuoja iki 2010 metų sumažinti vandens sunaudojimą 20 procentų bei išvalyti nuotekų vandenį. Šį mėnesį per „Corporate Water Footprint Summit“ susirinkimą, vyksiantį JAV, bus aptariamas naujas gėrimų bei maisto produktų žymėjimas, kuris nurodys, kiek vandens sunaudota gaminant šiuos produktus ar gėrimus. Taip bus siekiama skatinti vartotojų sąmoningumą. Žymėjimo sistemą sukūrė profesorius Arjenas Hoekstra, kuris dirba UNESCO-IHE institute. Taip pat siekiama sukurti vieningus pasaulinius vandens valdymo standartus.

Elena Germanovič
Šaltinis: foodanddrinkeurope.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija