Naudingų saldumynų TOP 5 (naudinga)

Naudingų saldumynų TOP 5 (naudinga)

Pateikiame naudingų saldumynų TOP penketuką, kurį pravartu žinoti visiems.

1. Medus


Tai, kad šis produktas naudingas – nė ginčytis neverta. Pagal kaloringumą jis beveik toks pats, kaip ir cukrus (arbatiniame šaukštelyje medaus – iki 35, o cukraus – 30 kalorijų). Vienok, skirtingai nuo cukraus, meduje gausu naudingų medžiagų, tarp kurių vitaminai B2, PP, C, B6, panteno rūgštis, vitaminas N, folinė rūgštis, vitaminai K ir E, kalcis, natris, magnis, geležis, jodas. O fermentai, esantys meduje, gerina apetitą, virškinimą, padeda geriau įsisavinti maistą. Taip pat medus, pirma priemonė peršalus. Pasak dietologų, per dieną rekomenduojama suvalgyti iki 2 arbatinių šaukštelių medaus.

2. Džiovinti vaisiai

Medus – stiprus alergenas, todėl ne visiems tinka. Tokiu atveju medų galima keisti džiovintais vaisiais – pavyzdžiui, razinomis, džiovintais abrikosais, juodomis slyvomis ar kitais. Juose taip pat gausu mineralinių medžiagų – kalcio, magnio, natrio, geležies, o be to jie labai naudingi širdžiai. Džiovinti vaisiai puikiai padeda malšinti alkį ir kur kas geriau pasirinkti tokį maistą, kaip užkandį, nei įvairius traškučius ar kitus kenksmingus produktus. Per dieną 30 gramų džiovintų vaisių – vienos rūšies ar maišytų – ir saldu, ir naudinga.

3. Marmeladas


Marmeladas – tai taip pat saldainiai, tik kitoje „pakuotėje“. Marmelade gausu pektinų – naudingų medžiagų, esančių vaisiuose. Pektinai mažina cholesterolio kiekį kraujyje, gerina skrandžio darbą, iš organizmo šalina toksinus. Be to, D. Britanijos Norvičo produktų tyrimo instituto specialistai (the Institute of Food Research) tvirtina, jog pektinai stabdo vėžinių ląstelių vystymąsi. Daugiausiai pektinų yra obuoliuose, juoduosiuose serbentuose. Tad ir marmeladas bus naudingiausias iš šių vaisių. Tiesa, ne visų rūšių marmelade yra pektinų. Todėl ne visas jis vienodai naudingas. Specialistai pataria, perkant marmeladą, sekti, kad ant pakuotės būtų nurodyta: marmelado sudėtyje yra pektininių junginių. Vertinga marmelado „dozė“ - 20-30 gramų per dieną.

4. Zefyrai

Pektinų šaltinio gausu ir pastilėse bei zefyruose. Be pektinų šie produktai – tuščios kalorijos iš kurių jokios naudos. Taigi, rinkdamiesi šiuos saldumynus, atkreipkite dėmesį į jų sudėtį, o dar geriau – pasigaminkite patys. Be to, ekspertų teigimu, pastilės ir zefyrai mažina skrandžio gleivinės sudirginimą, todėl naudingi sergant virškinamojo trakto ligomis, kartais, esant gastritui. Pastilės arba zefyrai (ko Jūsų širdis labiau geidžia) rekomenduojama suvalgyti iki 30 gramų per dieną.

5. Šokoladas

Džiugiai pranešame, jog ir šis produktas įeina į naudingiausių saldumynų penketuką. Tačiau kalba eina tik apie juodajį šokoladą. Kadangi pastarasis šokoladas kartokas, saldumynu jį vadinti galima tik dalinai. Visgi, pats pavadinimas „šokoladas“ smegenims duoda signalą ir maloniai nuteikia. Naudingas jis todėl, kad padeda reguliuoti arterinį kraujospūdį esant hipertonijai, stiprina širdį ir mažina stresą, be to, nepalieka jokių galimybių atsirasti sezoninei depresijai. Per dieną galima suvalgyti iki 30 gramų šokolado - ¼ standartinės plytelės. Toks kiekis nepakenks ir sportuojantiems. Optimali dienos dozė – 10-15 gramų – šie, šokoladiniai gramai įtraukiami net į svorio normalizavimo dietą.

Kada geriausia valgyti saldžiai?

Geriausia lepintis saldumynais pirmoje dienos pusėje, taip rekomenduoja specialistai. O ypač, jei laikotės dietos. Tuomet ir tikimybė mažesnė, kad nepageidaumi kilogramai „prilips“. Tačiau kartais juk pasitaiko, kad jų užsinori ir vėliau, popiet. Tai visiškai paprastai paaiškinama: nuo 16 iki 18 valandos organizme sumažėja gliukozės kiekis kraujyje. Jei laikotės sveikos gyvensenos, teisingai maitinatės, netrūksta fizinio aktyvumo, tuomet ir saldumynai popiet nepakenks.


MENIU.LT portalas nuoširdžiausiai sveikina mažuosius ir linki didelės ir plačios šypsenos, žaismingumo ir žvalumo, o tėvelius kviečiame su savo atžalomis apsilankyti restoranuose, kurie pasiūlys gardžių patiekalų iš specialaus vaikiško valgiaraščio...

Restorane „Esse“>>

Raminta Skripkaitė
Šaltinis: medlinks.ru
Nuotraukos: inmagine.com



2010 06 01

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną