Mokslininkai: per didelis svoris geriau nei per mažas

Mokslininkai: per didelis svoris geriau nei per mažas

Riebalai – turbūt nekenčiate jų? Jus slegia ne tik išvaizda, bet ir rizika susirgti cukriniu diabetu, širdies ligomis ir kitais vidaus organų sutrikimais. Reikia daugiau įrodymų, kad riebalai išties kenkia jūsų sveikatai? Praėjusią savaitę grupelė mokslininkų įspėjo, kad vidutinio amžiaus žmonėms, turintiems antsvorio, rizika susirgti Alzheimerio liga padidėja 80 procentų.

Visuotinai priimtina nuomonė apie nutukimą buvo viešai paneigta kai kurių ekspertų – pasirodo, viršsvoris gali išeiti ir į naudą. Nežiūrėkite į riebalų ląsteles kaip į didžiausią priešą – naujai paskelbta idėja teigia, kad riebalai iš dalies reguliuoja mūsų energijos užtaisą ir neleidžia susilpnėti organizmo imuninei sistemai.

Žemiau pateikiamos kelios neįtikėtinos išvados apie viršsvorio naudą:

RIEBALAI  KOVOJA SU  INFEKCIJOMIS

Riebalai, kurių taip norime atsikratyti, saugomi gyvybiškai svarbiose ląstelėse kovojant su infekcijomis. Šiam darbui organizmas išeikvoja daug energijos, o ta energija imama ne iš bet kurių kitų, o iš riebalinių ląstelių. Šios ląstelės apgaubia pagrindinius imuninės sistemos centrus – limfmazgius. Be to, riebalų ląstelės atlieka didelį vaidmenį gaminant baltymus, kurie padeda sunaikinti virusines ir bakterines infekcijas. Kai jus kamuoja lėtinė infekcija, galite pastebėti, kad padidėja jūsų limfmazgiai, tai atsitinka todėl, kad riebalinės ląstelės apgaubia juos, kad susidorotų su infekcija. Taigi išvada būtų tokia – norite išlikti sveiki – priaukite svorio.

RIEBALŲ  LĄSTELĖS  PADEDA  APSAUGOTI  ORGANUS

Antsvoris nebūtinai turi reikšti, kad susirgsite lėtinėmis ligomis. Tiesą sakant, jis gali apsaugoti jūsų kūną. „Daugiau kaip 20% nutukusių ar turinčių antsvorį žmonių neturi jokių problemų su medžiagų apykaita, jų cholesterolio kiekis kraujyje yra žemas, cukraus kiekis atitinka normą, o kraujospūdis taip pat yra normalus,“ – aiškina Oksfordo Universiteto profesorė Keith Frayn.

Klausiate, ar tai įmanomas dalykas? Manoma, kad kai kurie žmonės natūraliai organizme turi daugiau riebalinių ląstelių, taigi jų organizmas automatiškai gali sukaupti daugiau riebalų. Lėtinės ligos atsiranda tada, kai riebalų kiekis organizme perpildo galimus riebalų saugojimo rezervuarus. Kembridžo Universiteto endokrinologas, toksinio riebalų poveikio ekspertas Toni Vidal-Puig aiškina šį reiškinį: „Nelikus vietos riebalų ląstelėms, jos išstumiamos į kitus organus – kepenis, kasą, širdį ir kitas vietas, nepritaikytas šioms ląstelėms kauptis. Šie riebalai gali sukelti tų organų uždegimus ir kitas nemalonias pasekmes. Jeigu galėtumėm nustatyti ribą, kada riebalų ląstelių organizme yra per daug, galėtumėm ir įspėti save apie ligos pavojų.“

RIEBALŲ  PERTEKLIUS – ILGESNIS GYVENIMAS

Labai dažnai nutukę žmonės yra iškart pasmerkiami. Tačiau 40 - 50 metų būdami šiek tiek aptukę, jūs išties prailginsite savo gyvenimo metus, lyginant su žmonėmis, turinčiais pernelyg mažą kūno masę. Catherine Collins, vyriausioji Londono ligoninės St. George dietologė,  sako, kad savo pacientus mieliau matytų šiek tiek nutukusius negu turinčius mažesnį, negu normalų kūno masės indeksą.

„Turėdami viršsvorio, jūs nebent rizikuojate gyventi ilgiau. Apkūnumas padidina kaulų tankį, tai reiškia, kad senatvėje išvengsite kaulų lūžių, kas ypač svarbu tokio amžiaus moterims.“ Be to, riebalai gali kompensuoti vitaminų ar mineralų trūkumą, mat sulaukus senyvo amžiaus, žmonės prastai maitinasi; kitas ne mažiau svarbus dalykas – riebalai veikia kaip izoliacinis sluoksnis tarp pagrindinių vidaus organų.

Kūno masės indeksas (KMI) naudojamas nustatyti normaliam kūno svoriui. C. Collins teigia, kad anksčiau indeksas 27 buvo laikomas viršsvoriu, tačiau šiandien kategorija yra pakeista ir normalaus svorio indeksas dabar svyruoja nuo 25 iki 29,9.

RIEBALAI  PADEDA  MESTI  SVORĮ

Fiziniai pratimai – paprasčiausias būdas mesti svoriui, tačiau kai kurie mokslininkai drįsta prieštarauti ir sako, jog tai tik savęs apgaudinėjimas. Yra dviejų rūšių riebalai – baltieji ir rudieji. Baltųjų riebalų daugiausia turi vidutinio amžiaus žmonės (dažniausiai ant pilvo), kita vertus rudieji riebalai padeda skaidytis svoriui ir taip šalintis iš organizmo. Esant žemai temperatūrai jie degina kalorijas, skirtingai nuo baltųjų riebalų. Vos 50 gramų rudųjų riebalų gali sudeginti 500 kalorijų per dieną.

Daugiausiai rudųjų riebalų turi kūdikiai, tačiau su laikų jų organizme šių riebalų kiekis mažėja. „Kai kurie žmonės linkę šiuos riebalus išsaugoti iki 23-35 metų“, – sako Harvardo medicinos mokyklos ekspertas Rohald Kahn. Deja, ir šios atsargos su amžiumi mąžta. Tai yra pagrindinė priežastis, dėl ko vyresni žmonės priauga svorio. Visgi planuojama išrasti būdą, kaip sukurti rudųjų riebalų žmogaus organizme. Šiuo eksperimentu užsiema John Hopkins Universiteto mokslininkai Amerikoje.

NEBŪTI APKŪNIU - BLOGAI

Šią nuomonę išsakė Coventry Universiteto dietologė Lucy Aphramor. Ji drauge su grupe kitų ekspertų paskelbė, kad tie, kurie turi mažesnį nei normalų kūno masės indeksą, rizikuoja susirgti širdies ligomis. Tikinama, kad šie žmonės dažniau susiduria su kraujo krešėjimo problemomis. „Nutukimo problemos yra per daug išpučiamos, – teigia dietologė. „ Jeigu nutukęs žmogus patyrė širdies smūgį, tai nereiškia, kad dėl to kaltas jo viršsvoris, greičiausiai tai fizinių pratimų ir subalansuotos mitybos stoka. Šiuo atveju liesi, tariamai sveiki žmonės, susiduria su širdies problemomis dėl per didelio cholesterolio kiekio kraujyje. Visa tai didina riziką susirgti vėžiu“.

Nuotrauka: inmagine.com
Šaltinis: www.balsas.lt

2011 05 20

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną