Mažos saldumynų pakuotės – apgaulingos

Mažos saldumynų pakuotės – apgaulingos

Šiais laikais reklama bei mados daro didelį poveikį žmonėms. Dabar, kai madingos įvairios dietos, daugelis labiau pradeda kreipti dėmesį į tai, ką valgo, skaičiuoja kalorijas, stengiasi sveikai maitintis, susigundo prekėmis su prierašais „bio“, „eko“... Deja, kartais sunku atsispirti pagundoms: norisi saldumynų arba bulvių traškučių, o po to griebiamės gudrybių – nusiperkame mažesnę pakuotę, manydami, kad suvalgysime mažesnį kiekį „blogio“. Pasirodo, kad tik apgaudinėjame patys save ir suvalgome dar daugiau...

Rik Pieters, dirbantis Olandijos Tilburg universitete, atliko tyrimą. 140 studentų pasodino priešais televizorių, leido jiems pasirinkti vieną iš dviejų bulvių traškučių pakuočių: vieną 200 gramų arba 9 po 45 gramus. Pusės studentų buvo paklausta, kiek jie sveria – paaiškinta, kad šios informacijos prireiks tolimesniems tyrimams. Kita pusė tokio klausimo nesulaukė – joje 75 proc. studentų, kuriems buvo išdalinti maži pakeliai, ir 50 proc. studentų, kuriems buvo išdalinti dideli bulvių traškučių pakeliai, atidarė pakuotes. Tuo tarpu grupėje, kurioje paklausta apie eksperimento dalyvių svorį, tik 25 proc. žmonių, gavusių dideles pakuotes, jas atidarė ir suvalgė tik pusė to, ką suvalgė likę 59 proc. studentų – mažųjų pakelių turėtojų. Šis tyrimas patvirtino, kad žmogus, pasirenkantis mažesnes pakuotes, daugiau suvalgo ir gali lengviau persivalgyti – suveikia psichologinis faktorius, savikontrolės susilpnėjimas arba apgaulė. Žmogui atrodo, kad išskirta mažesnė porcija apsaugo jį nuo maisto pertekliaus, tačiau būtent tai ir „užkabina“. Geriausias to pavyzdys – persivalgymas nuo mažai kaloringo arba natūralaus maisto.

Vertėtų paklausti: kam tada skirtos ir kodėl gaminamos mažos pakuotės? Atsakymas labai paprastas: gamintojai prisitaiko prie rinkos poreikių, o mažos pakuotės yra patogios, taip pat vartotojai negali kaltinti gamintojų, kad pastarųjų produkcija sukelia viršsvorį. Supakuotos mažesniais kiekiais prekės yra santykinai brangesnės nei didesnėse pakuotėse: dažnai dvi mažos produkto pakuotės, sveriančios tiek pat, kiek viena didelė, kainuoja daugiau, taigi mažos pakuotės gamintojams duoda didesnį pelną. Tyrimo duomenys publikuoti žurnale „New Scientist“.

Parengė Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl
Nuotraukos: www.flickr.com; www.outtakes.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną