LARTA nare tapo ir neseniai prekės ženklą bei valgiaraštį pakeitęs restoranų tinklas „Katpėdėlė“

LARTA nare tapo ir neseniai prekės ženklą bei valgiaraštį pakeitęs restoranų tinklas „Katpėdėlė“

Šių tyrimų rezultatai ir atsakomybė prieš klientą paskatino UAB „Vičiūnų restoranų grupė“ restoranus tapti LARTA nariais bei didesnį dėmesį skirti pasirenkamų produktų kokybei ir jų sezoniškumui. „Žinoma, ekologiško produkto lėkštėje laukiantys klientai turėtų suprasti, kad kartais dėl tokių savybių tenka paaukoti patiekalo išvaizdą, kuri negali konkuruoti su cheminiais priedais „pagardintais“ gaminiais“ – atkreipia dėmesį UAB „Vičiūnų restoranų grupės“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė.

2012 metais LARTA atliko apklausą, kurioje dalyvavo per 200 tikslinių interneto respondentų bei 2 tūkst. žmonių, pildžiusių anketas LARTA tinklo viešojo maitinimo įstaigose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Palangoje. Anketų duomenimis, 74,3 proc. apklaustųjų svarbu, kad restoranai naudotų Lietuvoje užaugintus produktus, 75,3 proc. – kad valgiaraštyje patiekalai būtų iš sezoninių produktų, 61,7 proc. pirmenybę teiktų patiekalams iš ekologiškų žaliavų. Skirstant prioritetus, 85,2 proc. restoranų lankytojų norėtų turėti galimybę užsisakyti mažesnes porcijas, 77,5 proc. svarbu, kad valgiaraštyje būtų pateikta informacija apie maiste naudojamą GMO, 73,2 proc. norėtų žinoti apie patiekale esančius alergenus, tuo tarpu maisto energetine verte domisi 56 proc. apklaustųjų.

„Projekto LARTA tikslas – sukurti socialiai atsakingų maitintojų tinklą, kurie, vykdydami savo veiklą, ypatingą dėmesį skirtų išteklių tausojimui ir aplinkos apsaugai. Taip pat LARTA narių klientai turėtų gauti visą reikalingą informaciją apie restorane naudojamus produktus, jų sudėtines dalis, alergizuojančius produktus, jų kilmę bei maiste naudojamą GMO, - sako LARTA iniciatorius Artūras Nečejauskas. – Pasirenkant naujas tinklo nares, galioja du kriterijai: pasiryžimas sąžiningai dirbti su klientais bei prisiimti įsipareigojimai vykdyti nuoseklią pažangą palaipsniui gerinant rodiklius. Narystė LARTA tinkle yra nemokama – jokios įmokos nėra mokamos už narystę ar prekinio ženklo naudojimą – visos investicijos ir išlaidos yra nukreiptos tik į nuosavą verslą, siekiant maksimaliai ir efektyviai įgyvendinti išsikeltus įsipareigojimus bei tausoti aplinką ir išteklius“ – pabrėžia A.Nečejauskas.

„Siekiant skaidrumo, kasmet rengiamos pažangos ataskaitos, kurias pildo restoranų vadovai ir darbuotojai. Taip pat, tinklo nariui nežinant, vykdomi ekspertų apsilankymai jo restoranuose, siekiant išsiaiškinti, ar veikla atitinka LARTA nuostatas“ – atkreipia dėmesį LARTA vadovas.

 ***

UAB „Vičiūnų restoranų grupė“ atsakomybės politika
Restoranai „Charlie pizza“, „La Crepe“, „Katpėdėlė“, „Carskoje Selo“, „Ice cafe“ yra atsakingų restoranų tinklo* narys

*Atsakingų restoranų tinklas – socialiai atsakingų maitintojų (restoranų, kavinių, kt.) tinklas, kuriuose lankytojai pietaudami ir vakarieniaudami gali gauti informaciją apie restorane naudojamus produktus, jų sudėtines dalis, alergizuojančius produktus, naudojamą GMO, produktų kilmę, paruošimo būdą ir kitą, jiems svarbią, informaciją.

UAB „Vičiūnų restoranų grupė“ įsipareigojimai:

Žaliavos ir produktai:
1. Naudoti ne mažiau  20% vietinių žaliavų, kurių naudojimas siektų iki 40 % (100 km spinduliu aplink restoraną):
Atvėsinta žuvis sudaro apie 30% (lašiša, upėtakiai, karpis, taip pat kitos lietuviškos žuvys pagal sezoniškumą). Šaldyta žuvis ir kiti jūros produktai sudaro apie 70%  - t.y. šaldytos ne lietuviškos kilmės žuvys ir jūros gėrybės – kokteiliai, krevetės, kalmarai ir kt. Mėsos produktai – tiekiamos žaliavos sudaro iki 80% vietinės kilmės ir 20% atvežtinės. Visa tiek lietuviška tiek importuojama mės yra itin patikimų tiekėjo ir kiekviena partija yra tiriama, bei sertifikuota aukščiausiais ES ISO standartais. Daržovės restoranuose tiekiamos, atsižvelgiant į sezoniškumą. Lyginant procentaliai – metų bėgyje papsiskirsto tolygiai 50% lietuviškos ir 50 % importuojamos. Visos atvežtinės daržovės yra sertifikuotos ir gaunaomis iš patikimų ir patikrintų tiekėjų. Nuolatos gaunami kokybę liudijantys sertifikatai. Vištiena naudojama 100% lietuviška (vietinės kilmės) – kiekvienos partijos paukštiena yra sertifikuota turinti aukščiausio lygio patikrinimo ISO standartus. Kiaušiniai tik lietuviški. Duonos gaminiai – naudojami tik lietuviški iš patikimų gamintojų.Norėtume išskirti dar pieno produktus ir visus pieno gaminius- naudojame tik lietuviškos kilmės.Visosms pieno žaliavoms keliami labai aukšti reikalavimai ir yra jų kokybę įrodantys dokumentai. Prieskoniai naudojami  60% džiovinti grynuoliai (bazilikai, mairūnai, raudonėliai, čiobreliai),30 % naudojami švieži prieskoniai (bazilikai, mėtos, rozmarinas, čiobreliai, krapai, petražėlės, imbierai, česnakai  ir kita sezoninė žaluma – apskritus metus).
2. Siekti, kad ekologiškos (sertifikuotos) žaliavos sudarytų iki 20%:
Vasaros metu (sezono metu nuo balandžio iki rugpjūčio) naudojame ekologiškai augintas daržoves bei žalumynus. Renginių metu (aptarnavimo metu) naudojame 50% ekologiškų žaliavų – jas perkant pas patikimus lietuvos ūkininkus: medus, pieno produktai – sūriai, paukštiena, aviena, jautiena.
3. Siekti, kad ne mažiau nei  80% sudarytų Fairtrade, Fairforlife ar kiti sąžiningos prekybos produktai iš trečiųjų šalių:
Visi tiekėjai yra supažindinti su įmonės GHPT programą. Visi tiekėkai prieš pradedami tiekti žaliavas yra krupščiai tikrinami (bei tikrinami nuolatos) – sertifikuojami. Vartotojui pateikiams tik – sertifikuotas ir kokybę atitinkatys produktai.
4. Nenaudoti pavojingų sveikatai bei aplinkai žaliavų - atsisakyti nykstančių arba negausius išteklius turinčias žuvų rūšis, nenaudoti užterštų produktų ir žaliavų, produktų ir žaliavų savo sudėtyje turinčių GMO(visi tiekėjai yra pateikę savo raštiškus atsakymus gėl gamyboje nenaudojamų GMO produktų).

Tausoti išteklius:
1. Sumažinti gamybos įrengimų ir apšvietimo elektros energijos sunaudojimą  iki 20%:

Visuose restoranuose taupomi visi gamtos ištekliai – elektra, vanduo, popierius. Naudojamos tik elektra taupančios lemputės. Vanduo yra taupomas specialiais prietaisais. Elektos energija taupoma – nustatytu prietaisų įjungimo dažnumu (kontrole) – bei aprašytais procesaias. Visa įranga nuolatos naujinama. Naujuose padaliniuose dirbame tik su pažangiausiais įrengimais – taupančiais ne tik elentrą bet ir aplinką.
2. Šalia fasuoto vandens buteliuose, siūlomas ir stalo vanduo (įvestas stalo vanduo, taip pat vykdoma nuolatinė jo kontrolė – laboratoriniai tyrimai tiek mikrobiologiniai, tiek cheminiai).
3. Sudaryti sąlygas rūšiuoti bei perdirbti atliekas (popierius, skardinės, plastikas, aliejus, organika), kad ne daugau 20% susidarančių atliekų patektų į sąvartynus (pagal galimybes – atsisakyti/pakeisti perteklinę/gausią pakuotę turinčiu produktus ar žaliavas į mažesnės pakuotės produktus):
Rankų valymo popierius, bei tualetinis popierius – naudojamas tik iš perdibtų žaliavų.
4. Naudoti iki 50 % ekologiškas valymo priemones, kurios neardytų ozono sluoksnio ir būtų tiekiamos iš sertifikuotų gamintojų. 

Dėl meniu/valgiaraštyje pateikiamos informacijos ir sveikesnio pasirinkimo:
1. Kai kuriems patiekalams suteikiama galimybė rinktis mažesnes porcijas/pusę porcijos.
2. Labiau reklamuoti ir skatinti sveikesnį pasirinkimą, t.y. šviežių ir sezoninių produktų patiekalus.
3. Visą informaciją apie atsakingų restoranų tinklo filosofiją ir vykdomus veiksmus skelbti restoranų internetinėse svetainėse.

Dėl darbuotojų švietimo:
1. Ugdyti ir šviesti personalą socialiai atsakingo verslo/aplinkosauginės politikos klausimais:

Mokymai vedami kas 2 mėnesius (bendri). Kartą per 6 mėnesius vedami GHPT mokymai kuriuse dalyvauja visas personalas – paskaitos apie įmonės kokybės politiką, higienos reikalavimus, naujai atsirandančias žaliavas, lietuviškus produktus, ekologiją, išteklių taupymo programas.
2. Mažiausiai du kartus metuose vykdyti reguliarius darbuotojų „švietimo“ mokymus  „Įmonių socialinės atsakomybės bei atsakingo restoranų verslo“:
Įmonė moko pagal savo pragramą Lietuvos profesinio rengimo mokytojus (pasirašytas ES mokymo modelis). Mokytojai: perduoda jiems savo žinias; aiškina naujausias technologijas; supažindina su išteklių taupymo programomis; supažindina su lietuviškais produktais – ūkininkais. Mokymų modelis – skirtas kad mokytojai tinkamai ir pagal naujausias technologijas paruoštų mokinius/restoranų darbuotojus.

Dėl klientų švietimo ir komunikacijos:
1. Vykdyti apklausas dėl restorano aplinkosauginės politikos veiksmų veiksmingumo/reikalingumo.

Dėl bendravimo su tiekėjais:
1. Skatinti tiekėjus formuoti aiškią socialinės atsakomybės bei aplinkosaugos politiką, kokybės standartus:
visi tiekėjai yra supažindinti su įmonės GHPT programa, visi tiekėkai prieš pradedami tiekti žaliavas yra krupščiai tikrinami (bei tikrinami nuolatos) – sertifikuojami.
2. Įmonėje yra griežta tiekėjų atrankos sistema: visi tiekėjai yra akredituoti su visomis 100% aukščiausius standratus žaliavoms kaliamus reikalavimus, kad vartotojui  būtų pateikiamas maistas  tik iš  sertifikuotų ir kokybę atitinkančių produktų.

UAB „Vičiūnų restoranų grupė“ informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną