Kokios tendencijos numatomos restoranų rinkoje 2014 metais?

Kokios tendencijos numatomos restoranų rinkoje 2014 metais?

Įdomi koncepcija – garantuota sėkmė?
Žvelgdami į 2013 metais atsidariusias viešojo maitinimo įstaigas galime drąsiai sakyti – praėję metai buvo tikras originalia koncepcija pasižyminčių restoranų proveržis! Kavinės ir barai pradėjo kreipti dėmesį ne tik į maisto ar gėrimų asortimentą, bet ir į tai, ką lankydamasis klientas apie save pasako visuomenei. Nors netradicinį įvaizdį formuojančios įstaigos ir atrodo patraukliai žvelgiant iš šono, tačiau toks verslas tuo pačiu yra itin rizikingas. Didesnė dalis originalia koncepcija pasižyminčių restoranų savininkų turi daugiau nei vieną restoraną ir taip išvengia didesnių nuostolių bei užsitikrina stabilesnes pajamas.
Labiau patyrę restoranų tinklai, pasirinkę darbą paprastinančias automatizavimo sistemas bei reikiamus jų modulius, 2013-aisiais sėkmingai didino savo restoranų skaičių ir plėtėsi. Geriausias tokio tipo restoranų pavyzdys galėtų būti „TakeWay“ – šis sveikesnio maisto restoranų tinklas naudodamas „R-Keeper“ automatizavimo sistemą sėkmingai sujungė viso restoranų tinklo valdymą ir kontrolę bei atidarė jau penkis restoranus didžiuosiuose šalies miestuose. Paminėjimo vertas dar vienas faktas: „TakeWay“ siekia įgyvendinti kol kas Lietuvoje nematytą sprendimą – kiekvienas šio restorano klientas čekyje galės matyti kiek kalorijų turi kiekvienas užsakytas patiekalas.

Daugiau dėmesio aptarnavimo kokybei ir greičiui
Stebėdami viešojo maitinimo sektoriaus vystymąsi pastaraisiais metais pastebime, kad Lietuvos rinka ima pavyzdį iš Vakarų – veikla tampa vis labiau orientuota į vartotojus. Džiugina ir tai, kad vadovai stengiasi gerinti aptarnavimo kokybę, siunčia darbuotojus į specialius mokymus, stažuotes užsienyje, didina kompetenciją siųsdami pas partnerius bei tiekėjus. Mažėja atvejų, kuomet darbuotojai priimami „bandomajam“ laikotarpiui. Restoranai stengiasi suprasti ir spręsti klientų problemas – atėjus į restoraną jau nebestebina padavėjų iškvietimo mygtukai ar darbuotojai, vietoje užrašų knygelių naudojantys delninius kompiuterius. Lyderis šioje srityje – restoranas „deCuba“ Palangoje, pasižymintis didžiule vasaros terasa ir naudojantis net 15 nešiojamų padavėjų terminalų. Žvelgiant į ateitį, 2015-aisiais numatoma pristatyti naujovė, kuri dar labiau supaprastins didelių restoranų klientų aptarnavimą – pirmasis Lietuvoje nešiojamas fiskalinis spausdintuvas bus integruotas į restoranų automatizavimo sistemą „R-Keeper“. Toks sprendimas padėtų klientus aptarnauti net ir visiškai neturint ryšio su pagrindiniu aptarnavimo terminalu – fiskaliniai čekiai būtų spausdinami čia pat, prie stalelio, aptarnaujant klientą, taip sutaupant daug laiko.

Darbas su lojaliais klientais
Raidžių junginys CRM (Customer Relationship Management), prieš keletą metų nieko nereiškęs daugumai kavinių vadovų, 2014-aisiais jau taps neatsiejama kasdieninio darbo dalimi. Maitinimo įstaigų vadovai, supratę, kad daug brangiau kainuoja pritraukti naują klientą, nei išlaikyti senąjį, vis dažniau naudoja lojalumo sistemas ir išnaudoja jų suteikiamas galimybes. Technologiškai pažangios šių laikų sistemos leidžia ne tik pritaikyti nuolaidas – vis dažniau CRM padeda stebėti kliento elgesį, pastebėti dėsningumus ir suformuoti jam specialų, asmeninį pasiūlymą. Pateikus tokius pasiūlymus tinkamoje vietoje ir tinkamu laiku, išaugę pardavimų rezultatai gali nustebinti ne vieną. 2014-aisiais pristatyta nauja „R-Keeper CRM“ versija suteikia neribotas galimybes – kaupdama visą apie klientus gautą informaciją specialių užklausų pagalba, ji gali padėti paruošti informaciją praktiškai bet kokiam specialiam pageidavimui. Tai gali būti automatiškai vykstančios akcijos, automatizuoti sveikinimai gimtadienio proga trumpąją žinute ar specialūs pasiūlymai pagal taisykles elektroninėje erdvėje. Tokią sistemą greitu metu pradės naudoti vienas iš didžiųjų Lietuvoje veikiančių restoranų tinklų.

Griežtesnė darbuotojų kontrolė
Ne paslaptis, kad viešojo maitinimo rinkos dalyvius stipriai „nuskausmina“ patys darbuotojai. Sparčiai tobulėjančių ir pingančių technologijų dėka atsiranda galimybės efektyviau stebėti ir valdyti restorano darbą. Tinkamiausias  pavyzdys – UAB „Delano“ restoranų „CanCan Pizza“ ir kavinių „Caif Cafe“ įmonių grupės jau naudojama „Video Surveillance“ sistema, kuri leidžia stebėti restorano darbą, kontroliuoti darbuotojus bei išvengti sukčiavimo atvejų. Per atstumą prisijungęs prie specialios sistemos restorano vadovas ar savininkas gali matyti ne tik tiesioginę vaizdo transliaciją, bet ir tuo metu atliekamas kasos operacijas subtitrų pavidalu.

Vadovo darbas per atstumą
Vis labiau pastebima, kad viešnagės sektoriuje veikiančių įstaigų vadovai dažnai nori dirbti per atstumą. Nešiojami, planšetiniai kompiuteriai, išmanieji telefonai tampa ta terpe, kurioje atliekama vis daugiau operacijų, stebimas objekto darbas, peržvelgiamos pardavimų ar produktų ataskaitos. Atsižvelgdami į didėjantį tokių priemonių poreikį prieš pusmetį pristatėme atnaujintą R-Keeper Internet Monitoring įrankį, pritaikytą šiuolaikinėms technologijoms. Ar naudosite išmanųjį telefoną, ar planšetinį kompiuterį – ši sistema padės paprastai ir patogiai sekti restoranų darbą būnant ne darbo vietoje. Nuo šiol nebereikia skambinti restorano administratoriui ir klausti, kaip šiandien praėjo dienos pietūs, nes šią ir dar daug kitos naudingos informacijos galite pasiekti vos keletą kartų palietę išmanaus įrenginio ekraną.

ucs2

Alternatyvūs mokėjimai – kas tai?
Stebėdami alternatyvių mokėjimų sistemų populiarėjimą 2013-aisiais drįstame teigti, kad šie metai atneš daug pokyčių. Sparčiai tobulėjančios išmaniosios mokėjimo sistemos pasiūlys dar daugiau atsiskaitymus paprastinančių funkcijų ir padidins atsiskaitymų ne grynaisiais pinigais dalį. „WoraPay“, „Gifty“ – prekių ženklai, jau keičiantys mūsų kasdienį gyvenimą ir siūlantys neįtikėtinas paslaugas, apie kurias prieš penketą metų net negalima buvo pasvajoti. Jau galime atsiskaityti restorane mobiliuoju telefonu, draugai mums gali dovanoti dovanas trumposiomis žinutėmis. Šie technologijų stebuklai pritraukia naują, itin geidžiamą klientų grupę – kultūringus, pasiturinčius ir technologijomis besidominčius jaunus verslininkus ar biurų darbuotojus.

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną