Kokią duoną rinktis – juodą ar baltą?

Kokią duoną rinktis – juodą ar baltą?

Daugelis mūsų kasdien eina į parduotuvę pirkti maisto produktų. Duona – vienas iš tų kasdienių produktų, atsiduriančių mūsų krepšeliuose. Atsistojus prie kepinių lentynos raibsta akys: batonai, šviesi duona sumuštiniams, ruginė, kvietinė, pilno grūdo, su saulėgrąžomis ar kitais priedais, ekologiška ir t.t. Galima vardinti ir vardinti. Pasiūla tokia didžiulė, kad galva susisuka, tad kepyklų išradingumą išties verta pagirti. Nepaisant gausaus asortimento kirba klausimas, kurią duoną rinktis: juodą ar baltą?

Pastaruoju metu „ant bangos“ ūkininkų turgeliai, kuriuose galima rasti įvairių mėsos gaminių, sūrių ir kitų pieno produktų, ekologiškų daržovių, medaus ir daug kitko. Šiuose turgeliuose taip pat galima nusipirkti įvairios duonos: su mielėm, be mielių, pilno grūdo ir t.t. Mitybos ekspertai rekomenduoja rinktis duoną be mielių, tačiau jos rasti sunkiau, parduotuvėje beveik nėra. Grįžtant prie juodos ir baltos duonos klausimo, juodoje duonoje daugiau maistingų medžiagų, kadangi miltuose lieka grūdų apvalkalo. Taip pat juoda duona ilgiau išlieka šviežia nei balta.

Pagrindinis skirtumas tarp juodos ir baltos duonos yra ląstelienos kiekyje. Pilno grūdo duonoje jos kur kas daugiau nei baltoje. Ląsteliena, kitaip celiuliozė, savo mase ir svoriu daro poveikį ritmingiems storosios žarnos judesiams, taip užkirsdama kelią užkietėjimams ir mažindama cholesterolio kiekį kraujyje. Dideliu ląstelienos kiekiu taip pat pasižymi daržovės ir vaisiai, tačiau visur turi būti ribos. Ląsteliena būtina mityboje, tačiau jos nereikia vartoti dideliais kiekiais, kadangi pastaroji silpnina geležies, kalcio ir cinko įsisavinimą organizme. Dėl celiuliozės pertekliaus gali kilti mineralinių medžiagų trūkumas ir pasireikšti viduriavimas.

Pasak dietologų, baltą duoną reikėtų valgyti rytais, kadangi joje daug angliavandenių, kurie suteiks energijos dienos pradžiai. Taip pat yra žmonių, kurie dėl virškinimo sutrikimų ar kitų priežasčių gali valgyti tik šviesią duoną. Tada celiuliozės trūkumui kompensuoti pastarieji turėtų mitybą paįvairinti virtomis daržovėmis. Tuo tarpu jei esate sveiki, ekspertai rekomenduoja dažniau valgyti tamsią duoną.

Elena Germanovič
Šaltinis: w-spodnicy.pl
Nuotrauka: inmagine.com
MENIU.LT informacija

2010 05 27

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną