Kilogramus degina ir cepelinų „dieta“

Kilogramus degina ir cepelinų „dieta“

Kiekvieną rytą prieš valgį patariama suvalgyti porą šaukštų (apie 100 g) liesos varškės. Ji turi naudingų medžiagų, taip pat padeda subalansuoti, kad organizmas pasisavintų kuo mažiau riebalų.

Išsivysto priklausomybė

Klaipėdietė Rūta Žalandauskienė nėra viena iš tų, kurios per trumpą laiką atsikratė įspūdingo kilogramų skaičiaus. Įvairiais lieknėjimo ir sveikatinimo būdais ji susidomėjo labiau norėdama stabilizuoti šokinėjantį kūno svorį.

Nors drastiškų dietų niekada nesilaikė, 39 metų moteris išbandė ne vieną šiuo metu kaip panacėja siūlomą lieknėjimo būdą: dietą pagal kraujo grupes, žarnyno valymą, baltyminius kokteilius, maisto derinimą.

"Velnio biznis", – tokią išvadą padarė klaipėdietė.

Jos manymu, susigundęs įvairių specialistų siūlomais lieknėjimo metodais žmogus tampa nuo jų priklausomas. Perdėtas rūpinimasis savo svoriu taip pat veda kitų priklausomybių link.

Pasak R.Žalandauskienės, verslą iš dietų darantys specialistai siūlo elementarius dalykus už nemažus pinigus. Jie dažniausiai naudoja eilinių dietologų taikomus mitybos principus, tik įvilktus į sėkmingą rinkodarą.

Mityba pagal kraujo grupę klaipėdietę sudomino savo pažadu, kad bus galima valgyti iki soties, nors ir ne visus maisto produktus. Kaip vėliau paaiškėjo, tai tebuvęs reklaminis triukas – rekomenduojamos porcijos nebuvo didelės.

"Taip maitindamasis bet kas sublogtų", – įsitikinusi pašnekovė.

Dieta išderino organizmą

Rūta labai sąžiningai dietos laikėsi keturis mėnesius. Jai tiko daugelis maisto produktų, palyginti su kitomis kraujo grupėmis. Nors iki tol mėgo saldumynus, iškentė ir be jų.

Per kelis mėnesius nukrito vos penki kilogramai, nors moteris tikėjosi atsikratyti dvigubai daugiau. Po dietos šis svoris sugrįžo per kelias savaites.

Specialią mitybą nutraukė prasidėjus galvos svaigimui. Erzino ir mitybos grafikas. R.Žalandauskienė prisiminė, kad nutraukus dietą kelias savaites nesustodama kirto cepelinus. Nors iki tol silpnybės šiam nacionaliniam patiekalui nejautė.

"Po visų dietų stipriai išsiderino organizmas", – išvadą padarė pašnekovė.

Po šios dietos Rūta išmoko vienintelio dalyko – gerti daug vandens. Ji pabrėžė, kad skysčių ir vandens gėrimas yra skirtingi dalykai.

Kurį laiką maisto porcijas moteris bandė keisti baltyminiais kokteiliais. Pradėjus augti svoriui, suprato, kad jie labiau tinka turintiems antsvorį, mėgstantiems daug ir riebiai valgyti žmonėms.

Išleidusi nemažas pinigų sumas įvairiems mitybos metodams, moteris padarė išvadą – reikia valgyti, o ne ėsti. Ji taip pat įsitikino, kad kiekvienas žmogus pats turi rasti tinkamiausią mitybos receptą.

Badas pridaro žalos

"Negalima ilgai badauti, nes mūsų ląstelės turi atmintį. Po badavimo jos pradeda kaupti maistines medžiagas", – aiškino gydytoja Genovaitė Ramanauskienė.

Pasak jos, tik vienos rūšies produktų valgymas tėra vienkartinis žaidimas. Žmonės griebiasi tokių dietų, neišmanydami fiziologijos, biochemijos. Nors iš pradžių efektas atrodo pribloškiantis, organizmas vėliau prikaupia dvigubai daugiau riebalų.

Tad ilgiau taip pasimaitinus ir vėliau grįžus prie įprastos mitybos, kartais net prisišaukiama sveikatos sutrikimų.

Kaip sakė terapeutė, organizmui reikalingos visos medžiagos, tad valgant vienodą maistą badauja kitos sistemos. Taip ilgainiui išbalansuojama visa organizmo veikla.

Gydytoja atkreipia dėmesį, kad žmonės kartais klaidingai galvoja, jog atsikratyti nereikalingų kilogramų padės tik daržovių ir vaisių valgymas.

"Bet gal žmogui tos daržovės visai netinka. Organizmas nepajėgus jų suvirškinti. Reikia pasižiūrėti, kaip kasa gamina fermentus", – aiškino pašnekovė.

Pasak gydytojos, tai išsiaiškinti padeda iš venos paimtas kraujas, pagal kurį net galima reguliuoti mitybą.

Siūlo sočią "dietą"

Jaunystėje turėjusi sveikatos problemų, G.Ramanauskienė pati yra išbandžiusi nemažai įvairių mitybos receptų, tačiau niekas nepadėjo atsikratyti nereikalingo svorio.

Tačiau vėliau ji atrado sėkmingą receptą, kurį ir šiandien daugeliui siūlo išbandyti. Juo vadovaujantis galima valgyti ir cepelinus, ir bulvinius blynus.

Pasak terapeutės, mūsų virškinimo organai išskiria dviejų rūšių fermentus: rūgštinius ir šarminius. Angliavandenių ir baltymų virškinimui reikalingi skirtingi fermentai.

"Kai vienu metu į skrandį patenka skirtingas maistas, išskiriama rūgštinių ir šarminių fermentų. Jie vieni kitus neutralizuoja, tad niekas gerai nesuvirškinama, o maistas pūva", – paaiškino gydytoja.

Remiantis šiuo principu, ji siūlo maitintis pagal specialų tvarkaraštį: porą dienų valgyti baltyminį maistą su trupučiu angliavandenių ir porą dienų rinktis produktus tik iš angliavandenių.

Gydytoja taip pat atkreipia dėmesį, kad reikia valgyti dažnai, penkis kartus per dieną, nes organizmas nuolat turi gauti cukraus. Tad priešpiečiai ir pavakariai yra būtini.

"Tuomet smegenys gauna signalą "aš sotus" ir nekaupia atsargų, o nuolat gaunama maisto dozė sunaudojama medžiagų apykaitai", – pridūrė ji.

Kas rytą – varškės

Pasak gydytojos, laikantis tokio mitybos principo nekankinant savęs per kelis mėnesius galima atsikratyti nemažai nereikalingų kilogramų. Nors svoris šiek tiek pasvyruoja, tačiau žmogus gerai jaučiasi.

Kai kurie net pastebi, kad siūloma patiekalų norma yra per didelė. Tačiau net suvalgant ją visą ir mėgaujantis patinkančiais patiekalais, svoris sėkmingai krinta.

"Taip, galima valgyti ir bulvinius patiekalus. Nieko neatsitiks. Organizmas dirba kaip laikrodis, – tikino pašnekovė. – Kol pirmąsias porą dienų valgomas vienoks maistas, ilsisi vienokius fermentus gaminanti sistema, o kita – dirba".

Tokio mitybos principo patariama laikytis mažiausiai kelias savaites, kad susiformuotų įprotis teisingai maitintis. G.Ramanauskienė atskleidė dar vieną mažytę paslaptį, kaip nesikankinant džiaugtis gražia figūra.

G.Ramanauskienės siūlomos dietos pavyzdys:

Pirmosios dvi dienos

pusryčiai – 2 kietai virti kiaušiniai, pusė riekelės juodos duonos, kava/arbata

priešpiečiai – sauja riešutų, mineralinis vanduo, neturintieji problemų dėl kasos gali išgerti pomidorų sulčių

pietūs – sriuba (geriau be bulvių ir grietinės), apie 200 g mėsos arba žuvies, 1 šaukštas daržovių, mineralinis vanduo

pavakariams – saujelė riešutų, mineralinis vanduo

vakarienei – apie 50 g mėsos ar fermentinio/varškės sūrio

Kitos dvi dienos

pusryčiai – salotos, mišrainė ar košė

priešpiečiai ir pavakariai – vaisiai, pavyzdžiui, pora apelsinų ar didelis greipfrutas (dietai labiau tinka citrusiniai vaisiai, nes jie neturi tiek daug gliukozės kaip vynuogės ar bananai)

pietums – sriuba, daržovių apkepai, cepelinai (be mėsos), bulviniai blynai su šaukštu grietinės

vakarienei – daržovės, apkepai, bet be mėsos, žuvies, kiaušinių ar sūrio


Nuotraukos: inmagine.com

2011 04 18

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną