Kiek vandens gerti vasarą?

Kiek vandens gerti vasarą?

Vasarą troškulį malšiname vandeniu, sultimis, įvairiais vaisvandeniais, tačiau mažai dėmesio skiriame kiek mes išties turėtume suvartoti. Kiekis svarbus ne tik kalbant apie maistą, bet ir gėrimus. Ekspertai dalinasi savo žiniomis bei pataria, kiek gi karštą vasaros dieną turėtume išgerti vandens, kad ne tik atsigaivintumėme, bet ir gerai pasijustumėme.

Vanduo teigiamai veikia žmogaus organizmą>>

Normalios temperatūros sąlygomis ir saikingai užsiimantis fizine veikla žmogus per dieną turi išgerti nemažiau vieno litro vandens. Esant aukštesnei oro temperatūrai kiekį, žinoma reikia didinti. Per parą vidutiniškai turime išgerti apytiksliai 2,5 litro vandens. Be to, apie 1,5 litro organizmas gauna su papildomais skysčiais (kava, arbata, sriuba ir kt.), apie 1 litrą – su maisto produktais ir 0,3-0,4 litro išskiria pats organizmas.

Kiek turime suvartoti vandens priklauso nuo klimato, darbo intensyvumo, fizinės organizmo būklės. Esant padidintam fiziniam apkrovimui arba aukštai temperatūrai prakaituodamas žmogaus organizmas pašalina ir druskas. Todėl tokiais atvejais reikalinga gerti truputį pasūdytą vandenį.

Pasaulinė sveikatos apsaugos organizacija rekomenduoja skaičiuoti vandens vartojimą atsižvelgiant į kūno masę. Suaugusiam, sveikam žmogui per parą būtina suvartoti 30 mililitrų skysčių kiekvienam kūno masės kilogramui. Lieknesniems žmonėms ekspertai siūlo kitą formulę: 100 ml pirmiems 10 kūno masės kilogramams, 50 ml sekantiems 10 kilogramų ir 15 ml – likusiam svoriui.

Vandenyje iš butelių bakterijų daugiau nei iš čiaupo>>

Raminta Skripkaitė
Šaltinis: medicinform.net
Nuotrauka: corbis.com
MENIU.LT informacija

2010 06 18

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną