Kas bus svarbu restoranuose 2009-aisiais?

Kas bus svarbu restoranuose 2009-aisiais?
Trumpai ir paprastai pateikiame šiek tiek patarimų, kaip restorano veiklą padaryti efektyvesnę, kokioms naujovėms užsienio restoranuose prognozuojamas populiarumas.

Informacinių technologijų svarba
Restoranų ir viešbučių vadovai bus priversti intensyvinti savo įstaigų reklamą internete: el. paštu, kurti tinklaraščius („blogus“) ir juose teikti informaciją apie paslaugas, reklamuotis internetiniuose portaluose.

Būkite „žali“
Deja, žaliasis judėjimas vis dar skinasi savo kelią. Tačiau tai, kas kažkada buvo tendencija, dabar yra standartas. Racionalus maisto atliekų paskirstymas, šiukšlių rūšiavimas ir elektros energijos taupymas šiandien yra privalomi dalykai.

Individualumas
Verslui sudėtingu laikotarpiu būtina atsižvelgti į klientų norus. Kai svečias diktuoja savo sąlygas, net nemėginkite spyriotis... Ir nepykite, jei teks įpilti taurę vyno nemokamai – tai puiki investicija į ateitį.

Paprastumas
Leiskite svečiui jaustis laisvai. Jeigu jūsų klientas nori valgyti pirštais, kodėl gi ne? Tik pasirūpinkite tokio maisto asortimentu. Neįpareigojanti aplinka taip pat nepamaišys. Restoranas, kuriame galima gauti grafiną vyno, patiekalų, panašių į mamos gaminamus namuose, tikrai išsiskiria jaukumu. Neveltui sakoma, kad visur gerai, bet namuose geriausia.

Patiekite kitaip
Žuvies patiekalas nebus toks nuobodus, jeigu klientui patieksite visą žuvį. Valgio paruošimas užtruks šiek tiek ilgiau, tačiau geri įspūdžiai – garantuoti. Tą patį rekomenduojame daryti su paukštiena bei jūrų gėrybėmis.

Jauki vietelė...
Restorane rekomenduojama turėti atskirą patalpą, kurioje galėtumėte savo svečiams pasiūlyti pasimėgauti aperityvu prieš vakarienę. Jokių įpareigojimų ir gera nuotaika.

Mažai reiškia daug
Maža erdvė, neplatus meniu ir aiški koncepcija. Žvilgsnis į ateitį. Maži restoranai, kuriuose siūlomas paprastas, tačiau išskirtinis meniu, yra būsimasis restoranų prototipas.

Barmeno svarba
Nesvarbu, ar tai „Kruvinoji Merė“, ar „Mochito“, kokteilis turi būti pateiktas išradingai. Tad turėti gerą barmeną yra tiesiog būtina.

Pavadinimas
Vyninė nebūtinai yra vieta, kurioje galima siūlyti tik vyno ir prie jo tinkančių lengvų užkandžių. Galima pastebėti, kad ir Lietuvoje po „vyninės“ pavadinimu slepiasi daug gerų restoranų. Kartais pats žodis „restoranas“ atbaido lankytojus.

Kaimynai
Išsiaiškinkite, kas gyvena jūsų restorano kaimynystėje. Pasiūlykite ko nors išskirtinio savo kaimynams. Vakarėlis šalia gyvenantiems žmonėms tikrai bus naudingas jūsų verslui. Tiesiog suburkite kaimynų klubą...

Gudrybė...
Jeigu pastebite, kad po pietų lankytojų srautas gerokai sumažėja, imkitės gudrybių. Organizuokite teminius susiėjimus, pasiūlykite maisto už ypatingą kainą, išskirtinę programą ir pan. Pelno bus gal ir nedaug, tačiau šiuo atveju žmonių srautas yra daug svarbesnis.


Tai, kas bus populiaru pasaulio restoranuose 2009-aisiais:
Savoje šalyje užauginti produktai. Vieno kąsnio desertai. Ekologiška produkcija. Specialiai vaikams subalansuoti patiekalai. Tiekėjo specialiai jūsų restoranui paruošti mėsos gaminiai. Vaisių/daržovių salotos vaikams, užsakomos atskirai prie patiekalo. Egzotiniai vaisiai. Natūraliai sužvejotos jūrų gėrybės. Sveika mityba. Specialūs patiekalai alergiškiems žmonėms. Netradicinės, egzotiškos žuvys. Gydančių ar kitokių savybių turinčios uogos ir vaisiai. Vietinių gamintojų sūriai. Specialūs „kulinariniai“ kokteiliai (priderinti prie maisto). Ekologiškas vynas. Desertų asorti (degustacija). Laisvėje užaugintų paukščių ir gyvulių mėsa. Vietinių gamintojų alkoholiniai gėrimai. Mažų užkandžių įvairovė (tapas, mezze ir pan.). Mažų desertų rinkiniai/lėkštės.

Suprantame, kad daugelis jūsų išgyvenate ne pačius lengviausius laikus, tačiau esame įsitikinę, kad tikrai rasite išeitį ir ištversite šį sunkmetį.

Parengė Donatas Kocys
„Restoranų verslas“ Nr. 1/2009 (29) informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną