Kaip apsaugoti savo organizmą per švenčių maratoną?

Kaip apsaugoti savo organizmą per švenčių maratoną?
1. Atsakingai rinkitės produktus šventiniam stalui. Nors tenka skubėti, tačiau Naujuosius, kaip ir visuomet, atkreipkite dėmesį į savo pirkinių krepšelį. Jei šventę rengiate namuose ar ketinate savo gamintus valgius neštis į svečius, būtinai patikrinkite perkamų produktų galiojimo laiką, tinkamai juos paruoškite bei laikykite.

2. Nepamirškite valgymo režimo. Viena pagrindinių klaidų, kurią darome švenčių metu, – pamirštame savo įprastą mitybos režimą, atsisakome pusryčių, pietaujame netinkamu metu. Jei per Naujuosius visą dieną nevalgote ir laukiate šventinės vakarienės, apsunkinate išalkusi organizmą, kyla grėsmė, jog persivalgysite. Jei norite išvengti papildomos maisto ruošos, galite apdovanoti save šventiniais pusryčiais restorane „Vapiano“, kuris jūsų lauks Naujuosius sausio 1 d.

3. Gerkite daug skysčių. Pasirūpinkite, jog ant šventinio stalo netrūktų natūralaus mineralinio vandens. Arbatos bei natūralaus bikarbonatinio mineralinio vandens patariama išgerti likus kelioms valandoms iki šventinės vakarienės, tai padės jūsų organizmui pasiruošti virškinimo procesui, o pertraukėlėse tarp maisto gerdami šiltą arbatą arba natūralų bikarbonatinį mineralinį vandenį taip pat pagreitinsite virškinimą.

4. Apgalvokite, kokius užkandžius pasirinkti. Vaišių stalas paprastai būna nukrautas daugybe skirtingų, neretai sunkių, riebių patiekalų. Jų pakanka pasisotinti, tačiau visuomet vilioja užkandžiai, kuriuos valgome tarp pagrindinių patiekalų. Pasistenkite jų valgyti kuo mažiau ir rinkitės tik lengvus bei naudingus sveikatai, pavyzdžiui, neriebias salotas, alyvuoges, vaisius.

5. Drąsiai ragaukite. Galite valgyti visus šventinius patiekalus, tačiau tai reiškia, jog naujamečius gardumynus turite ragauti saikingai. Pasak „Vapiano“ virtuvės vadovo, jei norite išmėginti daugiau nei keletą patiekalų, į lėkštę jų įsidėkite tik truputį – taip išmėginsite visas norimas vaišes, tačiau nepersivalgysite ir nesijausite apsunkę.

6. Nepamirškite sotumo jausmo ir pertraukėlių. Jei norite išvengti skrandžio skausmų ir virškinimo problemų, neignoruokite taisyklės, jog sotumo jausmas ateina vėliau. T. Pipiras pataria: nemėginkite savo skrandžio galimybių ir pajutę lengvą sotumo jausmą sustokite. Jei prie šventinio stalo ketinate praleisti daugiau laiko, pailsėkite, padarykite pertraukėlę, naudinga netgi pasivaikščioti.

7. Atsisakyti maisto nėra nemandagu. Svečiuose, kartais esame priversti ragauti mums nepatinkančių, neskanių patiekalų. Mandagiai atsisakykite jums nepriimtino šventinio patiekalo, ypač jei tai riebus, kaloringas maistas, ir rinkitės kitus patiekalus iš gausaus šventinio stalo. Taip bereikalingai neapkrausite savo organizmo.

8. Desertas – būtinas šventinės vakarienės atributas. Jei esate saldumynų mėgėjas, neturėtumėte savęs varžyti ir atsisakyti šventinio deserto. Tačiau svarbu nepamiršti, jog saikingai turite valgyti tiek pagrindinius patiekalus, tiek šventinį tortą, pyragaičius ar kitus skanėstus. Anot „Vapiano“ virtuvės vadovo, savo skrandžiui padėsite, jeigu desertą pasidalinsite su artimaisiais ar bičiuliais.

9. Saikingai vartokite alkoholį. Jei per šventes ketinate vartoti alkoholį, nepamirškite, jog jis ne tik svaigina, tačiau ir skatina alkio jausmą. Alkoholis keičia cukraus kiekį kraujyje, todėl net ir pavalgę sočią šventinę vakarienę, galite pajusti alkį. Naujiesiems metams rinkitės tik itin kokybišką alkoholį, tokį kaip sausas vynas, viskis ar tekila.

10. Iškrovos diena. Jei visgi praradote saiko jausmą ir kitą rytą po gausios šventės jaučiatės itin apsunkę ar varginami pagirių, leiskite organizmui pailsėti. Tą dieną turėtumėte susilaikyti nuo gausių vaišių, gerti daugiau natūralaus bikarbonatinio mineralinio vandens, valgyti tik liesus ir lengvus patiekalus, nepamiršti fizinio aktyvumo, pavyzdžiui, pasivaikščiojimo. O per sausio 1 d. galite užsukti į „Vapiano Vilnius“, kur galėsite ramiai atsipalaiduoti ir pasimėgauti itališka virtuve.

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną