Ką valgyti, kad gyventume ilgiau (sveikata)

Ką valgyti, kad gyventume ilgiau (sveikata)

Užsukę į parduotuvę dažnai nusiperkame ir nesveikų produktų, kurie, nors ir skanūs, nėra naudingi organizmui. Ką reikėtų valgyti, kad gyventume ilgiau?

Leeds universiteto profesorius Gary Williamsonas sudarė 20 produktų, padėsiančių nugyventi sveiką ir ilgą gyvenimą, sąrašą. Pasak jo, reikėtų valgyti obuolius, gervuoges, mėlynes, spanguoles, avietes, braškes, vyšnias, persikus, apelsinus, slyvas, raudonąsias vynuoges, brokolius, špinatus, raudonuosius svogūnus, vyšninius pomidorus, javų sėlenas, juodąjį šokoladą, gerti juodąją ir žaliąją arbatą, kavą.

Vertėtų pridurti, kad profesorius išvardino maisto produktus, kuriuose gausu polifenolių – biologiškai aktyvių medžiagų, pasižyminčių stipriomis antioksidacinėmis savybėmis, t. y. kovojančių su laisvaisiais radikalais. Polifenolių antioksidacinės savybės yra net 20 kartų stipresnės nei vitamino C, ir net 50 kartų nei vitamino E. Profesorius publikavo apie 240 mokslinių straipsnių, iš kurių daugiau kaip 100 skirti polifenolių temai nagrinėti. Pasak Gary, pastaruosiuose produktuose yra didžiausias polifenolių kiekis, todėl jie mažina tikimybę susirgti širdies ligomis bei lėtina senėjimo procesus.

Visi gerai žino, kad valgyti vaisius bei daržoves yra naudinga, tačiau maitintis vien šiais produktais negalima. Jais tiesiog vertėtų paįvairinti savo valgiaraštį.

Elena Germanovič
Šaltinis: leeds.ac.uk
Nuotraukos: www.sxc.hu; www.wordpress.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną