Įveikime stresą!

Įveikime stresą!

Tuo tarpu kai vieni atostogauja, kitiems tenka darbuotis iš peties ar tiesiog sulaukti išsvajotų poilsio dienų, atlaikant didesnį krūvį ir dirbant už vasarojančius kolegas. Taigi patiriame stresą. Kaip su juo kovoti? Labai paprastai – į mitybą reikėtų įtraukti keletą produktų...

Valgykite daugiau riešutų
Migdolai, pistacijos, graikiški riešutai turi daug vitamino E, kuris stimuliuoja imuninę sistemą. B grupės vitaminai tuo tarpu padeda kūnui įveikti stresą esant nemalonioms situacijoms. Pistacijos ir graikiški riešutai mažina kraujospūdį. Jei diena pilna streso – pasimėgaukite riešutų lėkšte.

Patiekalai su avokadais
Kai norisi kažko kreminio ir kaloringo, pasigaminkite salotas su avokadu arba kitus užkandžius su šiuo vaisiumi. Riebalų rūgštys bei kalis, esantys avokade mažina kraujo spaudimą. Remiantis Amerikiečių nacionaline širdies, plaučių ir kraujo institutu, norint sumažinti aukštą kraujospūdį reikalingas kalis  - avokado puselėje yra 487 miligramai, t.y. daugiau nei vidutinio dydžio banane. Salotoms paruošti sutrinkite avokadą, užpilkite dviem šaukštais vitrinų sulčių bei žiupsniu sutrintų čili pipirų.

Gerkite pieną
Nuo seno žinome paprastą receptą įveikti nemigą ir nuovargį – tai puodelis šilto pieno. Piene esantis kalcis atpalaiduoja raumenis ir mažina įtampą – taip teigia mokslininkai iš Kalifornijos universiteto. Moterims patartina gerti neriebų pieną – tai palengvins PMS simptomus – nuotaikų kaitą, pyktį, irzlumą.

Avižinė košė-dribsniai
Ją reikėtų valgyti dėl karbohidratų, kurie skatina smegenis gaminti daugiau seratonino – tai medžiaga, kuri verčia mūsų smegenis atsipalaiduoti – jis gaminasi ir tada, kai valgome šokoladą. Kuo lėčiau organizmas įsisavina karbohidratus, tuo pastoviau gaminamas seratoninas. Kadangi avižinės košė turi daug skaidulų, ji ilgiau virškinasi. Jeigu jūsų laukia sunki diena, venkite smarkiai apdorotų avižinių produktų, geriau rinkitės tradicinę avižinę košę.

Apelsinai
Pakanka išgerti šviežiai spaustų apelsinų sulčių ar vieną apelsiną, jog numalšintumėte stresą. Vitaminas C daro stebuklus – vokiečių mokslininkai atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 120 žmonių. Jie turėjo kalbėti prieš auditoriją, o taip pat išspręsti eilę matematinių užduočių. Tie, kurie gavo 3,000 miligramų dozę vitamino C teigė, kad patyrė mažiau streso. Taip pat jų kraujospūdis ir streso hormono kiekis grįžo į normalų lygį greičiau. Kaip žinia, vitaminas C taip pat stimuliuoja ir stiprina imuninę sistemą.

Lašiša
Su stresu puikiai kovoja omega-3 riebiosios rūgštys. Jeigu praturtinsite savo dietą produktais, turinčių omega-3 rūgščių, tai padės išvengti adrenalino bei kortisolio, streso hormono šuolių. Pasak mokslininkų, reikėtų bent kartą per savaitę pasilepinti riebia žuvimi. Taigi gaminkite patiekalus su lašiša, silkę, tunu.

Špinatai
Juose esantis magnis mažina stresą, padeda palaikyti tonusą atostogaujant. Jeigu organizmas negauna pakankamai magnio, gali pasireikšti galvos skausmai bei nuovargis. Stiklinė špinatų suteikia 40 procentų magnio paros normos, todėl jais gardinkite sumuštinius bei salotas.

Ko reikėtų vengti?
Vieni produktai padeda kovoti su stresu, tuo tarpu kiti – veikia atvirkščiai. Venkite:
* kavos, arbatos, kakavos;
* nesveiko maisto, kiaušinių trynių;
* sviesto, sūrio, krevečių, mėsos;
* kokoso aliejaus;
* gazuotų, gaiviųjų, šokoladinių gėrimų;
* cukraus bei alkoholio.

Elena Germanovič
Šaltinis: womenshealthmag.com; stressfocus.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną