Greitas maistas verčia būti mažiau pakantiems ir mažiau taupyti

Greitas maistas verčia būti mažiau pakantiems ir mažiau taupyti

Visi puikiai žinome, kad greitas maistas – nesveikas. Ši kultūra įsišaknijusi taip giliai, kad belieka ją rauti su šaknimis. Tai daugiamilijoninis verslas, kuris ne tik prisideda prie nutukimo problemos. Pasirodo, greitas maistas formuoja ir neigiamus žmogaus įpročius...

Greito maisto užkandinės, taip pat kaip ir prašmatnūs restoranai – neatsiejama didelių miestų dalis. Pirmieji orientuojasi į skubantį klientą, kuris negali skirti daug laiko pietums, vienintelis jo tikslas – pavalgyti greitai ir už prieinamą kainą. Tuo tarpu restoranuose žmonės tikisi gauti kokybišką ir skanų maistą, reikia palaukti, kol patiekalas bus pagamintas, o ne pašildytas mikrobangų krosnelėje...Atrodytų, kad valgydami greito maisto užkandinėse žmonės sutaupo ir pinigų ir laiko, kuris toks brangus, o kaip yra iš tikrųjų? Tyrėjai iš Rotman vadybos mokyklos, įsikūrusios prie Toronto universiteto įrodė, kad ne tik greitas maistas, tačiau net jo simboliai verčia žmones skubėti ir nekantrauti. Atrodo, kad pastoviai ko nors turime vytis.

Vienas iš tyrimo bendraautorių, Chen-Bo Zhong komentavo: „Greitas maistas atstovauja kultūrą, susijusią su efektyviu laiko panaudojimu. Problema yra tame, kad ji verčia skubėti net ir tada, kai laiko turime pakankamai.“

Greito maisto kultūra formuoja ir kitus įpročius: rinktis laiką taupančius produktus, mažina norą taupyti pinigus. Viename eksperimente kompiuterio ekrane kelias milisekundes pasirodė greito maisto simbolis. Jis pasirodė tokį trumpą laiką, kad eksperimento dalyviai sąmoningai negalėjo jo atskirti. Mokslininkai pastebėjo, kad pasąmoningai tai privertė eksperimento dalyvius skaityti greičiau lyginant su kontroline grupe, nors užduoties atlikimo laikas nebuvo ribojamas. Kito eksperimento metu žmonės, kurie atsiminė metą, kai valgė greito maisto užkandinėse, prisipažino, jog renkasi laiką taupančius produktus, tokius kaip šampūnas ir balzamas du viename. Dar viename eksperimente, dalyviai matė greito maisto logotipus. Po to, tyrimo dalyviai buvo linkę labiau rinktis mažą mokėjimą iš karto nei didesnę pinigų sumą ateityje, kurios reikėtų palaukti.

Prieš vartojant greitą maistą reikėtų ne tik paskaičiuoti kalorijas, tačiau ir pasverti įtaką, kurią greitas maistas daro mūsų kasdieniai psichologijai ir elgesiui. Sunkmečio metu, kai daugelis iš priversti taupyti, greito maisto kultūra, kuri mažina šias paskatas, atrodo neracionali. Pastaroji gali pakeisti žmogaus laiko supratimą. Net ir po darbo, kai turėtume pailsėti – tai gali atrodyti tuščias laiko švaistymas.

Ko gero vertėtų grįžti prie ištakų, lėto maisto (ang. slow food), kuris gaminamas iš kokybiškų produktų, o patiekalai ne tik užkemša skrandį, bet suteikia malonumo valgant.

Elena Germanovič
Šaltinis: medicalnewstoday.com; onet.pl
Nuotrauka: inmagine.com
Meniu.lt informacija
2010 04 10


Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną