Geros nuotaikos dieta (I dalis)

Geros nuotaikos dieta (I dalis)
Pasirodo, nuotaika, priklauso ne nuo to, kokia koja ryte išlipote iš lovos... Dvasinę būseną nemenką įtaką daro ir tai, ką mes valgome. Kai kurie produktai gali padėti atsikratyti streso ir pakelti net pačią šlykščiausią nuotaiką. Pateikiame 10-produktų „terapeutų“.

Vienas iš nuotaikos reguliatorių yra seratoninas – jis dar vadinamas „laimės hormonu“. Seratonino lygis padidėja organizme euforijos metu ir sumažėja esant depresijai bei stresinėms situacijoms. Organizme jis gaminasi iš aminorūgšties triptofano. Tai nepakeičiama aminorūgštis, kuri reguliariai turi patekti į mūsų organizmą su maisto produktais. Be to, produktuose yra ir kitos medžiagos, kurios gali pakelti mūsų nuotaiką.

Žuvis

Riebi žuvis (sardinės, skumbrija, silkė, lašiša, menkė) turtinga omega-3 riebiosiomis rūgštimis. Šių rūgščių dėka žuvis ir tapo blogos nuotaikos priešu. Daugiausia omega-3 riebiųjų rūgščių silpnai sūdytose žuvyse. O štai aminorūgštis triptofanas (iš kurios gaminasi „laimės hormonas“ seratoninas) išsisaugo, bet kokio paruošimo žuvyje. Todėl žuvį, nesvarbu kaip paruoštą, reikia valgyti – užkeptą orkaitėje, silpnai sūdytą. Be to, riebioje žuvyje daug vitamino B6, kuris ne tik gerina nuotaiką, bet ir stiprina imuninę sistemą. Rekomenduojama šį produktą vartoti ne mažiau nei 3-4 kartus per savaitę (po 100-150 gramų). O valgant kasdien – po 50-70 gramų.

Ryškios daržovės ir vaisiai

Morkos, runkeliai, saldžiosios paprikos, baklažanai, apelsinai, mandarinai, persimonai ir kitos daržovės bei ryškios spalvos vaisiai taip pat gali pakelti nuotaiką. Ir ne tik savo ryškumu. Ryškiose daržovėse ir vaisiuose yra medžiagos bioflavonoidai, kurios gerina smegenų kraujotaką. Rezultate, į smegenis patenka daugiau deguonies, Jūs geriau jaučiatės ir atitinkamai, gerėja nuotaika.

Vištienos sultinys

Jei Jums kas sugadino nervus – pasrėbkite vištienos sultinio. Vištienoje yra baltymai, kurie pakelia nuotaiką: su baltymais organizmais gauna aminorūgštis triptofaną. Jis virsta „laimės hormoną“ - seratoniną. Yra seratoninas – yra ir nuotaika!

Jūros kopūstai

Juose gausu B grupės vitaminų, kurie reguliuoja antinkstinių bei adrenalino hormoną – jo trūkumas iššaukia chroninį nuovargį ir gadina nuotaiką. Jūros kopūstus geriau pirkti nekonservuotus (juose dažnai aptinkamos nuodingi skoniniai priedai), o sveriamus kulinariniuose skyriuose arba turguje. Tuomet patiems pagardinti prieskoniais ir kitais ingredientais (morkomis, grybais, saulėgražų sėklomis ir kt.) - taip bus dar skaniau.

Bananai

Šiuose ryškiuose vaisiuose, be seratonino yra dar ir vitamino B6, kuris kaip žinoma, reikalingas gerai savijautai. Be to, bananuose gausu alkaloido charmanomas, kuris sukelia euforijos jausmą. Jaučiatės irzlūs – griebkite bananą. Beje, šiuos vaisius siūloma valgyti esant chroniniam nuovargiui.

Apie likusius geros nuotaikos produktus-„terapeutus“ antroje straipsnio dalyje.

Raminta Skripkaitė
Šaltinis: medlinks.ru
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną