Dėmesio: apsinuodyti galima ir parduotuvėse nesaugiai laikomais biriais produktais

Dėmesio: apsinuodyti galima ir parduotuvėse nesaugiai laikomais biriais produktais

Prekybos centruose mažiausiai apsaugoti yra birūs produktai, nes jie dažnai laikomi didelėse atvirose dėžėse ar krepšiuose. Jų dugne produktai dažnai užsistovi, nes yra pildomi pilant šviežius produktus ant viršaus.

Į nesupakuotų birių produktų kategoriją įeina sveriami riešutai, džiovinti vaisiai, saldainiai, kava ir arbata. Jie greitai gali būti užteršti.

Europos Sąjungoje atlikti tyrimai rodo, kad birūs produktai yra tos prekės, kurias pirkėjai dažniausiai įsigyja spontaniškai, iš anksto neplanuodami, tiesiog praeidami pro juos. Be to, nepakuoti birūs produktai pirkėjams atrodo šviežesni bei mėgstami dar ir dėl to, kad jų kaina paprastai būna mažesnė nei tokio paties supakuoto produkto, nes nereikia mokėti už pakuotę. Tačiau dažniausiai prekybos centruose, pratuštėjus dėžei, nauji produktai pilami ant viršaus, o anksčiau supilti produktai taip ir lieka gesti dėžės dugne.

„Nors atviri riešutų ir džiovintų vaisių krepšiai yra uždengiami dangčiais, pirkėjai reguliariai juos atidengia, ima rankomis ar semtuvėliais semia produktus, tokiu būdu produktai yra veikiami gana nešvarios aplinkos. Produktai, laikomi atvirose talpose, nėra apsaugoti nuo tiesioginės parduotuvės aplinkos bei pirkėjų įtakos. Labai dažnai pirkėjai ima produktus nuo viršaus, o talpos vėl užpildomos, tad nebeįmanoma sukontroliuoti apačioje likusių produktų galiojimo laiko. Norint išvalyti šias talpas, būtina jas visiškai ištuštinti ir dezinfekuoti, bet net ir tada yra labai sunku užtikrinti šimtaprocentinę švarą“, – pasakoja Švedijos kompanijos „HL Display“, teikiančios parduotuvių įrangos bei sprendimų paslaugas, Baltijos regiono pardavimų direktorė Inesė Silė.

Latvijos ir Estijos prekybos centruose jau naudojama specialiai biriems produktams sukurta parduotuvių įranga, kuri užtikrina šių produktų šviežumą ir higieniškas laikymo sąlygas. Speciali permatoma konstrukcija veikia FIFO principu – išperkami tie produktai, kurie buvo supilti pirmiausiai, todėl nuolat pildant tokias specialias uždaras dėžes, pirkėjai neįsigyja užsistovėjusių produktų. Pasak Inesės Silės, prekybos centrai, turintys tokią modernią įrangą, gali apsaugoti produktus nuo sąlyčio su aplinka, kontaktų su pirkėjais. Produktai laikomi higieniškomis sąlygomis ir išlaikomas jų šviežumas. Tokiu būdu pirkėjas aiškiai žino, kad birūs produktai nėra paliesti svetimų žmonių rankų, taip pat dėl permatomos konstrukcijos jie gali aiškiai matyti birius produktus.



Nuotraukos: corbis.com; inmagine.com

2010 09 07

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną