Daržovių sultys – sveikatos šaltinis

Daržovių sultys – sveikatos šaltinis

Daugeliui mūsų įskiepyta nuo mažens, jog daržoves valgyti yra sveika. Jei neturite pakankamai laiko suktis prie puodų, galite pasirinkti lengvesnį kelią ir praturtinti mitybos racioną daržovių sultimis. Jos suteiks energijos, padės sumažinti kraujospūdį bei numesti nereikalingus kilogramus...

Statistinių tyrimų duomenimis, tik 2 iš 10 žmonių pasaulyje vartoja pakankamai daržovių. Iš tikrųjų nebūtina ilgai vargti virtuvėje, pasilepinkite daržovių sultimis, tai padės subalansuoti mitybą. Mokslininkai iš Californijos-Davis universiteto atliko 12 savaites trukusį tyrimą. Jame dalyvavo 40-65 metų žmonės. Gerdami dvi stiklines daržovių sulčių per dieną jie atitiko daržovių vartojimo rekomendacijas. Tuo tarpu besiskundžiantiems aukštu kraujospūdžiu viena ar dvi stiklinės sulčių per dieną padėjo žymiai sumažinti kraujo spaudimą. Tyrime dalyvavę žmonės taip pat teigė, jog jie mėgaujasi sultimis ir jaučia darą kažką gero sau.

Vienas tyrimo bendraautorių, Carl Keen, Californijos-Davis universiteto mitybos ir medicinos habilituotas daktaras ir profesorius tikino: „Malonumas yra vienas iš kritinių faktorių, kuris padeda suformuoti mitybos įpročius ir laikytis jų ilgą laiką. Daržovių sultys yra tai, ką žmonės mėgsta – jas lengva pasiimti su savimi, todėl jomis galima mėgautis kiekvieną dieną.“

Taip pat buvo atliktas tyrimas su pacientais, kurie sirgo metaboliniu sindromu. Per tris mėnesius, kai jie gėrė vieną ar dvi stiklines daržovių sulčių, tiriamiesiems pavyko numesti 1,8 kilogramo. Tuo tarpu tie, kurie negėrė sulčių – numetė vos 0,5 kg. Metabolinis sindromas yra rezistencijos insulinui sukeltų simptomų visuma, kuri lemia medžiagų apykaitos sutrikimus. Ji didina širdies ligų ir II tipo diabeto susirgimo tikimybę.

Pomidorų sultys

Jos vienos populiariausių pasaulyje. Pomidorų sultys nekaloringos. Šviežiai spaustos sultys yra likopeno šaltinis. Pastaroji medžiaga užkerta kelią vėžiui, stimuliuoja kraujotaką, mažina kraujospūdį. Likopenas pasisavina kartu su riebalais, todėl į sultis reikia įlašinti šiek tiek aliejaus. Pomidorų sultyse taip pat yra kalio, vitamino C. Šviežiai spaustos pomidorų sultys gerina apetitą ir virškinimą.

Kokteilis nuo pagirių

Pomidorų sultys taip pat padeda nuo pagirių. Sulčių kokteiliui paruošti reikės:
* 100 ml pomidorų sulčių
* 100 ml agurkų sulčių
* 10 ml špinatų sulčių
* 1 šaukštelis alyvuogių aliejaus.

Morkų sultys

Tai beta karotino šaltinis, kuris organizme išsiskaido į vitaminą A. Morkų sultyse taip pat yra B grupės vitaminų, vitamino C, D, E ir K, taip pat mineralinių medžiagų. Morkų sultys teigiamai veikia regėjimą tamsoje, kaulus ir dantis, kepenis, nagus ir odą, o taip pat padeda sumažinti įvairių formų vėžio susirgimo riziką, tarp jų odos ir krūties.

Vitaminas A gerina odos, nagų ir plaukų būklę. Jis taip pat stiprina kaulus ir dantis. Vitaminas A ypač naudingas kepenims, dėl valančių savybių. Šis vitaminas mažina kepenų tulžį ir riebalus. Norint sulaukti ilgalaikio efekto, morkų sultis vertėtų gerti reguliariai. Tarp kitko, kepenys sugeba saugoti vitamino A atsargas. Į morkų sultis įlašinkite šiek tiek aliejaus – taip organizmas geriau pasisavins vitaminus.

Vykstantiems atostogauti į šiltus kraštus. Morkose esantis b eta katorinas taip pat suteikia odai gelsvą atspalvį. Jeigu norite gražaus įdegio – užteks išgerti vieną stiklinę morkų sulčių per dieną. Tačiau nevertėtų jų padauginti, kitaip sugadinsite įdegį.

Burokėlių sultys

Labai vertingos, turi daug vitaminų ir mineralų. Jos gerina kraujo sudėtį, todėl patariamos gerti sergantiems mažakraujyste, o taip pat valo inkstus, kepenis ir tulžį, padeda esant vidurių užkietėjimui. Burokėlių sultys mažina kraujo spaudimą. Jas reikėtų pradėti gerti nedideliais kiekiais ar maišant su kitomis sultimis, pradedant nuo vieno arbatinio šaukštelio ir palaipsniui didinant burokėlių sulčių kiekį. Prieš vartojant burokėlių sultis jas keletą valandų rekomenduojama palaikyti šaldytuve.

Kopūstų sultys

Šios sultys pasižymi anti uždegiminiu poveikiu. Jos taip pat padeda kovoje su vėžiu. Geriant kasdien nedideliais kiekiais, po 25-50 ml gydomas gastritas, bronchitas, malšinami galvos skausmai, gydomi virškinimo sutrikimai.

Keli naudingi patarimai:
* nepirkite perpjautų kopūstų ar jų ketvirčių – kai tik kopūstų lapai perpjaunami, jie praranda vitaminą C.
* plaukite kopūstus tik prieš juos naudojant.
* pirkite didelius kopūstus, kuriems reikėtų nuimti ne daugiau 3-4 išorinių lapų.

Kaip matome, daržovių sultys išties gelbsti nuo ligų ir gali pagerinti mūsų savijautą. Gerkime sultis į sveikatą!

Elena Germanovič
Šaltinis: health-care.eu; wisegeek.com; soymilkquick.com
Nuotraukos: inmagine.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną