Daržovių nauda priklauso nuo pagaminimo būdo

Daržovių nauda priklauso nuo pagaminimo būdo

Specialistai nusprendė išsiaiškinti, kokiu būdu apdorotose daržovėse išlieka daugiausia vitaminų ir naudingų antioksidantų. Mokslininkai daržoves kepino augaliniame aliejuje, virė, gamino mikrobangų krosnelėje, troškino orkaitėje ir gamino garuose.

Visi puikiai žinome, kad daržovės ir vaisiai – pagrindinis antioksidantų, reikalingų žmogaus organizmui, šaltinis. Jie padeda išvengti arba stabdo įvairių ligų vystymąsi, pavyzdžiui, vėžio. Specialistai rekomenduoja suvalgyti po keletą porcijų daržovių ir vaisių kasdien. Tačiau atlikti tyrimai parodė, jog daržovių nauda daugiausia priklauso nuo to, kaip jos pagamintos.

Didžiulį antioksidantų kiekį išsaugojo daržovės, ruošiamos mikrobangų krosnelėje, kepamos ant plono metalinio paviršiaus skardos arba ant grotelių, nenaudojant aliejaus. Daugiausiai antioksidantų neteko kopūstas, kuris buvo verdamas ir ruošiamas mikrobangų krosnelėje. Beverčiu produktu tapo išvirtas arba iškeptas moliūgas. Žalieji žirneliai, burokai ir česnakai išsaugojo naudingąsias medžiagas gaminami visais būdais. Salierai, morkos ir žalieji žirneliai, apdoroti termiškai, tapo dar naudingesni.

Taigi, kaip bebūtų keista, geriausia gaminti mikrobangų krosnelėje. Specialistų teigimu, daržovių nereikėtų virti, nes šiuo būdu gaminamos daržovės praranda beveik visus vitaminus ir antioksidantus.

Raminta Skripkaitė
Šaltinis: http://neboley.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną