Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
2012-06-28
Paskelbk savo straipsnį
Restoranas be visų kitų reklamos formų gali (ir turėtų) išnaudoti išorinę reklamą, pritraukiančią potencialius lankytojus ir išreiškiančią individualų stilių. Laikykite išlaidas, susijusias su iškabos gamyba ir įrengimu, reklaminės kampanijos biudžeto dalimi.

Jei nesate vyriausiasis virėjas, valgiaraščio nekuriate patys, taip pat ir su iškabomis. Jei norite išbaigto, kokybiško sprendimo, sklandaus darbo ir pogarantinės priežiūros – patikėkite visą iškabos gamybos ir įrengimo darbą profesionalams.

Nuo leidimų iki iškabos dizaino ir priežiūros

Kaip ir restorano interjero negalima patikėti vien dizaineriui neįtraukiant baldininkų ir įrengėjų, taip ir iškabos dizaino nereikėtų patikėti vien dizaineriui. Įmonė gaminanti iškabą, gali geriau įvertinti sprendimų galimybes, taigi projektai yra realesni. Neretai dizaineriai, neturintys sąsajų su gamyba, kuria sunkiai arba visai neįgyvendinamus projektus.

Rimtų reklamos įmonių paslaugos rūpinantis Jūsų iškabos gamyba ir įrengimu dažniausiai būna kompleksinės: nuo sukūrimo, derinimo iki pagaminimo. Derinti iškabas būtina su vietos savivaldybe. Orientacinė derinimo kaina, patikėjus tai iškabą gaminančiai įmonei, apie 500 Lt. Patys mokesčiai savivaldybei už iškabas skiriasi priklausomai nuo miestų. Pavyzdžiui, Vilniuje – jei traktuojama, kad tai iškaba ir dydis iki 25 kv. m, kaina metams 100 Lt, jei traktuojama, kad tai reklama – 365 Lt už kvadratinį metrą metams. Visose šiose subtilybėse Jums taip pat padės susigaudyti profesionalai.

„Iškaba – tai kaip kaklaraištis prie kostiumo“

Ką žinoti planuojant savo iškabą, pataria reklamos įmonės „VDI reklama“ direktorius Virginijus Šukys.

„Šiuo metu populiariausios iškabos dėl plačių galimybių ir santykinai mažos kainos – plastikinės. Neonas užleidžia pozicijas LED apšvietimui (mažos energijos sąnaudos ir labai paprastas naudojimas). Renkantis medžiagas negalima pamiršti jų ilgaamžiškumo. Ilgesnis gyvavimo laikas iškabų iš „tikrų medžiagų“, tačiau jos brangesnės. Plastikinių vidutinis tarnavimo laikas penki metai – vėliau iškabą reikia atnaujinti.

Patys sprendimai daugumoje atvejų priklauso nuo dizainerio ir šeimininko vizijos, taip pat ir skirto biudžeto. Iškabos dydį, komponavimą sąlygoja architektūra ir tam tikrais atvejais subjektyvi asmeninė nuomonė bei galiojančios normos. Pavyzdžiui Vilniaus senamiestyje taikomi papildomi, griežtesni reikalavimai: kameriškumas, taurios medžiagos (metalas, stiklas, medis, keramika ir t. t.). Mažai toleruojami plokštuminiai sprendimai, rekomenduojama naudoti turinius elementus. Negalima naudoti plastiko. Apšvietimas – „aureolinis“ į pastato fasadą. Nerekomenduojama, kad reklama šviestų į gatvės pusę.

Galima pasakyti, kad iškaba – kaip kaklaraištis prie kostiumo. Tik gaila, kad daugeliu atveju šeimininkai į tai mažai kreipia dėmesio, palikdami paskutinei minutei.

Keistas dalykas – Tarybų Sąjungos laikais spjaudėmės matydami užrašus rusų kalba, norėjome tik lietuviškų, o dabar patys stačia galva neriame į anglikonizmą. Apeiti reikalavimus dėl kalbų galima dviem būdais: savavališkai rizikuoti (gali gauti baudą) arba norimus kitakalbius užrašus kartu su logotipu registruoti kaip prekinį ženklą – šiuo būdu galima oficialiai gauti leidimą naudoti ne lietuviškus žodžius iškaboje.