Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

„Blusynė“ – vienas mažiausių restoranų Vilniuje

2008-08-27
Paskelbk savo straipsnį

Senamiestyje, netoli Rotušės (Savičiaus g. 5), veikiantis restoranas „Blusynė“ stebina svetingumu. Restorano savininkė Margarita Ustinavičiutė papasakojo intriguojančio pavadinimo atsiradimo istoriją: „Iš pradžių atsirado šuo Blusa. Galima sakyti, kad jis surado patalpas restoranui, nes iš pradžių su buvusiais šeimininkais susidraugavo keturkojis. Vėliau nusprendėme nusipirkti patalpas ir pamažu pradėjome įrenginėti restoraną. Todėl restoranas nedidelis ir jaukus – vos 24 vietų. Viso proceso metu aplink sukinėjosi Blusa, tad restoraną praminėme „Blusyne“. Jokių abejonių nekilo ir tuomet, kai pavadinimą reikėjo įteisinti formaliai. Taip ir atsirado „Blusynė“. Blusa visur sukinėjasi, ji čia yra šeimininkė, kartais ir klientų atveda – visi ją pažįsta. Visi mūsų lankytojai mėgsta šunis – ateina su savo augintiniais. Taip pat stengiamės padėti keturkojams, kurių niekas negloboja: prie baro stovi aukų dėžutė; visos lėšos skiriamos klubui „Lesė“.

Pasak Margaritos, vos 1,5 metų veikiantis restoranas jau turi lojalių klientų ratą: „Mūsų meniu yra sezoninis, atnaujiname jį labai dažnai. Pirmiausia orientuojamės į kokybę: naudojame „Extra Virgin“ pirmojo šalto spaudimo alyvuogių aliejų iš Toskanos ir Kretos, nes jie geriausi, kartais kepimui naudojame sviestą. Atsisakėme sintetinių riebalų. Mūsų virtuvė maža, todėl klientui siūlome tik kokybišką maistą. Mūsų virtuvė – žolelių virtuvė. Naudojame prieskonines žoleles, kokybiškus prieskonius, skirtus profesionalams, atsisakome pakaitalų, pavyzdžiui, visi sūriai – iš Italijos. Neseniai pradėjome dirbti su nauju tiekėju – ekologišku ožkų ūkiu, todėl gauname ožkų pieno varškės sūrio, o kartais klientai gali pasimėgauti eriena bei ožkiena.“

„Blusynės“ vynų kortą iš pradžių sudarinėjo pati savininkė, vėliau šią funkciją perėmė garsus someljė Ronan Lieugard, aptarnaujantis Paryžiaus, Londono restoranus. Užsukę į restoraną rasite apie 80 vyno rūšių. Margarita tęsė: „Dauguma patiekalų atsiranda prisiminus įspūdžius iš kelionių. Patiekalų kūrybai labiausiai įkvėpė mūsų draugai – virtuvės šefai. Pavyzdžiui, Ian Sherlock – vienas iš 5 garsiausių Pietryčių Azijos šefų, vienu metu vadovavęs 25 viešbučių restoranams. Jo „arkliukas“ – tailandietiška virtuvė, todėl „Blusynės“ valgiaraštyje taip pat atrasite tailandietiškų sriubų bei salotų. Paskutiniu metu raginame klientus prie patiekalų užsisakyti tinkančio vyno butelį – taip jie gauna dvigubus potyrius ir dvigubą malonumą. Be to, vyno buteliais pasirinkimas yra žymiai didesnis. Patiekalus ir vyną derino tas pats someljė. Galima sakyti, kad dabar vyno gėrimas perėjo į kitą etapą: vynas ir maistas derinami drąsiau, pamirštami pasenę standartai.“

„Jeigu yra gera techninė bazė, kokybiškų produktų bei supratimas apie produktų derinimą – maistas visada būna skanus. Žinoma, reikia ir įkvėpimo bei žinių, nes tas pats patiekalas gali būti gaminamas labai skirtingai. Pavyzdžiui, restoranui pritaikiau vieną patiekalą iš savo vaikystės: krosnyje užkeptos vištos krūtinėlės su žolelėmis receptą. Mama jį parsivežė iš užsienio. Šis patiekalas man visada patiko, jį gaminant prireikia net 9 prieskonių, kurie valgiui suteikia ypatingo skonio. Dabar jis tapo firminiu „Blusynės“ patiekalu“, – pasakojimą baigė Margarita.