Ar verta laikytis vegetariškos ir veganiškos dietų?

Ar verta laikytis vegetariškos ir veganiškos dietų?

Vieni atsisako mėsos dėl etinių priežasčių, kitiems tai nėra būtiniausias maisto produktas, treti nevartoja jokių gyvulinės kilmės produktų. Mėsą galima pakeisti kitais maisto produktais, kurie, beje, kainuoja pigiau. Bet ar verta taip apriboti mitybą?

Anot Didžiosios Britanijos mokslininkų, pastarosios dietos gali būti smegenų susitraukimo priežastis. Oksfordo universitete atliktų tyrimų duomenimis, vegetariška (taip pat ir veganiška) dieta šešis kartus padidina smegenų susitraukimo riziką. Taip gali nutikti dėl B12 vitamino stokos, kurio daugiausia gaunama su mėsa, pienu bei žuvimi. Augalinės kilmės produktuose šio vitamino yra mažai. Taigi vegetarai, kurie apriboja savo mitybą ir nevalgo kiaušinių ar pieno produktų, rizikuoja negauti reikiamo vitamino B12 kiekio. Vienintelis šio vitamino šaltinis tikriems vegetarams bei veganams – mielės. B12 vitamino trūkumas taip pat gali būti nervinės sistemos uždegimo procesų arba anemijos priežastis.

Buvo ištirti 107 žmones, kurių amžius 61–87 metai. Jie atliko fizinius, atminties testus, buvo skenuojamos smegenys. Testai dar kartą atlikti po 5 metų. Paaiškėjo, kad žmonių, kurie su maistu gavo mažai vitamino B12, smegenys susitraukė labiausiai. Tokias išvadas padarė britų mokslininkai.

Švedų mokslininkai nustatė, kad smegenų susitraukimas gali būti antsvorio priežastis. Pastebėta, kad moterų, kurių KMI yra apie 27, smegenys yra susitraukusios. Didėjant KMI vienu punktu, smegenų praradimo rizika padidėja 13–16 procentų. Žmogus turi antsvorio tuomet, kai KMI viršija 25. Kai pasiekia 30 ir daugiau, žmogus kenčia nuo nutukimo.

Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl, newsmax.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną