4 sveikesnių pusryčių idėjos

4 sveikesnių pusryčių idėjos

Didžiausia motyvacija, dėl kurios verta išlipti iš jaukių ir šiltų patalų tamsiais rudeniškais rytais gali būti skanūs pusryčiai. Bet juk kartais tik atsikėlus mintys sukasi apie tolimesnius dienos darbus ir paprasčiausia būna tiesiog išgerti kavos puodelį užsikandant jau nusibodusiu sūreliu ar sumuštiniu. Kad taip neatsitiktų, o kiekvieną rytą pradėtumėte sočiai ir energingai, jums pravers šios keturios idėjos.

Skirtingai pagardintas natūralus jogurtas

Natūralus jogurtas gausus baltymų, kurie yra pagrindinė „statybinė” raumenų, kaulų, plaukų, odos ir beveik visų kūno ląstelių medžiaga. Baltymai geriausiai užtikrina sotumo jausmą, todėl po tokių pusryčių neieškosite, ką dar užkandus. Be to, natūraliuose raugintuose pieno produktuose yra gerųjų bakterijų, kurios gali pagerinti virškinimą, o taip pat palaikyti stiprų imunitetą.

Mėgstantiems dieną pradėti saldžiai – patiks natūralus jogurtas pagardintas juodojo šokolado drožlėmis ir sauja graikinių riešutų, šaldytomis uogomis ir pakepintomis saulėgrąžų sėklomis arba pjaustytais obuolio gabalėliais su cinamonu ir šlakeliu klevų sirupo.

Pikantiškų skonių mėgėjams verta išbandyti smulkinto avokado su kelendromis pagardą arba būti įkvėptiems Graikijos virtuvės skonių ir skanauti tarkuoto agurko bei krapų jogurtinį derinį.

Pilno grūdo košės

Pilno grūdo avižos, grikiai ar bolivinių balandų kruopos yra sudėtinių angliavandenių ir skaidulų šaltinis. Suvalgius tokią košę pusryčiams, negausime greitos energijos pliūpsnio, kaip būtų suvalgius bandelę ar cukrumi saldintus sausus pusryčius. Ilgesnį laiką būsime pasisotinę ir aprūpinsime savo organizmą vitaminais bei mineralais.

Pilnagrūdės košės verda ilgiau, o nenorintiems ryte praleisti valandos prie puodų, gera mintis grūdus per naktį palaikyti apmerktus vandenyje. Taip kruopos suminkštės ir sutrumpės jų virimo laikas. Dar vienas naudingas ir laiką taupantis patarimas būtų sekmadienį išsivirti kelias porcijas košės ir iš anksto susidėlioti ją į uždaromus indelius. Ryte tik beliks išsitraukti indelį ir pagardinti mėgstamais priedais.

Avižas galite paskaninti šaukšteliu natūralaus riešutų sviesto ir banano riekelėmis, į grikius įtarkuokite nedidelį burokėlį ir pabarstykite šaukštu ožkų ar fetos sūrio, o į bolivines balandas įpjaustykite pusę pomidoro, užberkite maltų kuminų ir įspauskite šlakelį citrinos sulčių.

Pusrytiniai kokteiliai

Jeigu neturėjote laiko susiplanuoti pusryčių iš vakaro ar atsikėlėte visai be apetito, tuomet kokteilių plaktuvė jums yra būtinas virtuvės prietaisas. Taip vos per kelias minutes pasiruošite maistingus pusryčius išsinešimui.

Pusrytinis kokteilis gali būti ne tik greitas būdas užkąsti, bet ir puiki proga į savo mitybą įtraukti daugiau žalių daržovių bei pagerinti virškinimą skaidulų ir gerųjų bakterijų turinčiu maistu.

Šokoladinių skonių gerbėjams patiks suplaktas natūralios kakavos, špinatų, linų sėmenų, nesaldinto migdolų pieno ir banano derinys.

O jeigu norite rytą pradėti gaiviau, plaktą gėrimą pagardinkite šaldytomis avietėmis, kefyru, chia sėklomis ir baltymų turinčiais migdolais.

Nepamirškite kiaušinių patiekalų

Kiaušiniuose yra baltymų, gerųjų riebalų ir nemažas kiekis vitaminų A ir B, todėl jie laikomi vienu maistingiausių produktų. Neutralus skonis leidžia juos pagaminti įvairiausiais būdais, todėl patiekalai greitai nepabos.

Ryte išsikepkite omletą su pakepintais grybais ir pomidorais, virtus kiaušinius įpjaustykite į spalvotų daržovių salotas, o pilno grūdo ir sėklų duoneles pagardinkite avokadais su  plėšyta kiaušiniene.

***

Rytą pradėti sveikesniais pusryčiais tikrai įmanoma, net jei kartais tam pritrūksta fantazijos ir laiko. Skaniai ir maistingai pradėsite dieną suvalgę sėklomis ir uogomis pagardinto natūralaus jogurto, pilno grūdo avižų košės su riešutų sviestu ar omleto su grybais. Na, o jeigu rytais skubate ar nesijaučiate itin alkani, susiplakite šokoladinį kokteilį su špinatais.

 

Lauryna Nelkinė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną