3 mitai apie vandenį: kiek jo reikia gerti, kada ir kokio?

3 mitai apie vandenį: kiek jo reikia gerti, kada ir kokio?

Jei be maisto išgyventi galėtume savaites, be vandens – daugiausiai porą dienų. Taip yra todėl, kad vanduo yra gyvybiškai reikalingas beveik visoms kūno ir smegenų ląstelėms, o be jo procesai organizme negalėtų vykti efektyviai. Visi žinome, kaip svarbu gerti vandenį, tačiau šiandien pakalbėkime apie tris didžiausius vandens mitus, kuriais vis dar tikime, bet galbūt nebeturėtume.

Mitas: vandens reikia gerti 3 litrus arba 8 stiklines

Ilgą laiką buvo namona, kad per dieną privaloma šventai laikytis taisyklės išgerti tris litrus vandens. Tačiau mokslas šiuos teiginius paneigė dėl kelių priežasčių. Kiekvieno iš mūsų vandens poreikiai yra labai individualūs ir priklauso nuo to, kaip aktyviai ir kaip dažnai užsiimame fizine veikla, kaip smarkiai prakaituojame, o taip pat – kokį maistą valgome.

Daugiau skysčių ir vandens gali reikėti gerti žmonėms dažnai vartojantiems kavą, juodą ar žalią arbatas, saldžius limonadus su kafeinu, alkoholį. Visi šie gėrimai iš organizmo šalina skysčius. Taip pat būnantiems lauke saulės kaitroje, smarkiai prakaituojantiems, daug sportuojantiems.

Tuo tarpu tiems, kurių mityboje daug vandeningų daržovių ir vaisių kaip agurkai, obuoliai, melionai, arbūzai, paprikos ir salotų lapai, dėl išgeriamo vandens reikalavimų labai nerimauti nereikėtų, nes visi šie augaliniai produktai prisideda prie dienos metu išgerto vandens ir skysčių balanso organizme.

Mitas: vandenį reikia gerti pusvalandį prieš maistą

Toks įsitikinimas yra grindžiamas tuo, kad vanduo geriamas kartu su maistu „praskiedžia" skrandžio rūgštį, todėl neleidžia skrandžiui efektyviai virškinti ir skaidyti maisto. Žmogaus organizmas evoliuciškai yra daug labiau išsivystęs ir sugeba prisitaikyti prie įvairiausių situacijų.

Tiesa tokia, kad norint sutrikdyti skrandžio sulčių rūgštingumą ir pakenkti efektyviam virškinimui, reikėtų išgerti daugiau kaip 50 litrų vandens! Todėl, viena stiklinė vandens valgio metu, po valgio ar iškart prieš valgant tikrai nepakenks sveiko žmogaus virškinimui. Jeigu pastebėjote, kad vis dėlto išgėrus vandens kartu su maistu, apsunko virškinimas, laikas pasikonsultuoti su virškinamojo trakto specialistu.

Mitas: sveikiausia gerti mineralinį vandenį

Organizmo troškulys gali būti dvejopas, o nuo to priklauso, kokį vandenį reikėtų rinktis. Vienas troškulio tipas – signalizuojamas tuomet, kai gausiai prakaituojame, viduriuojame ar vemiame ir dėl to netenkame skysčių. Tokiu atveju atstatyti skysčių balansui reikalingas vanduo su cheminėmis dalelėmis – mineralais, elektrolitais.

Kito tipo troškulys tikriausiai dar labiau pažįstamas mums visiems, prisiminus kaip suvalgius smarkiai sūdyto maisto kaip traškučiai ar riešutai, staiga pradeda troškinti. Numalšinti šios rūšies troškuliui geriausia rinktis paprasčiausią filtruotą vandenį, papildomai neprisotintą jokiomis medžiagomis.

***

Nors be vandens negalėtume egzistuoti ir jis būtinas mums kasdien, reikėtų nepamiršti kelių esminių dalykų. Kiek vandens turėtumėte išgerti priklauso nuo daugybės skirtingų aspektų kaip aktyvumas, prakaitavimo gausa ir mityba, todėl vienareikšmiškos rekomendacijos tiesiog negali būti. Taip pat, neturėtumėte savęs graužti, jei geriate vandenį valgio metu, ypač, jei neturite virškinimo sutrikimų. Be to, norėdami atstatyti organizmo skysčių balansą, pasirinkite vandenį su dalelėmis ar be jų priklausomai nuo skysčių trūkumo priežasties.

Lauryna Nelkinė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną