Naujienos

Vyninių mados ir klasikinės vietelės
Jau kuris laikas terminas „mada“ vis plačiau ir plačiau vartojamas restoranų verslo sferoje. Kažkas tampa madingu, kažkas išeina iš mados, kažkada madinga tampa klasika, o kažkada į madą ateina modernumas. Pasiaiškinkime, kokios mados vyrauja užsienio šalyse ir kas klasiško Lietuvos vyninių pasaulyje.

Ar užtenka tiesiog vyninės?
Užsienio koncepcijos byloja, jog tam, kad mėgautumeisi vynu ir pritrauktum jo mylėtojų auditoriją, nebeužtenka tiesiog atsidaryti įprastą jaukią vyninę, kur prie stalų, pagamintų iš vyno statinių, vakarais svečiai kvatojasi, grauždami grissini lazdeles ir užsikąsdami prosciutto riekele. Tose naujose madingose vietose integruotos išskirtinio vyno parduotuvės (angl. boutique), organizuojami mokymai, degustacijos įgauna naują pagreitį ir sujungia interaktyvias kelių ekspertų diskusijas, svečiuose nuolat sutiksi kviestinius vyndarius, mados egzistuoja net ir taurėse – įpilama daugiau vyno nei įprasta degustacijų metu. Ir visai neseniai buvo pareikšta, jog dabar madinga šampaną gerti iš taurių, skirtų baltam vynui, o dar madingiau – iš skirtų Pinot Noir vynui. Pasižvalgykime tolėliau ir pasvarstykime, ar mums, lietuviams, reikia to paties.

Mėsainiai vyninėje ir „pasikaustęs“ someljė prie baro
Prekybinė oazė Stokholmo senamiestyje jau kelinti metai yra laikoma pagrindiniu mėgstančiųjų kulinarines pramogas traukos centru (angl. hotspot). Čia įsikūrusi vyninė „Gaston“. Labai svarbu paminėti, jog jos įkūrėjas – garsus šefas Bjorn Frantzen, kuriam taip pat priklauso dviem Michelin žvaigždutėmis pažymėtas restoranas bei gastro-baras (angl. gastropub).
Kas įprasto? Įkūrėjai norėjo, jog vyninėje tinkamo vyno rastų tiek ekspertai, tiek tiesiog užsukę pasimėgauti taure vyno. Vyninės interjeras modernus, o valgiaraštyje puikuojasi prie vyno pamėgti užkandžiai, taip pat, žinoma, madingieji „naminiai“ mėsainiai ir fish & chips (klasikinis angliškas patiekalas).
Kas neįprasto? Ten nesutiksite barmenų – jus aptarnaus „pasikaustęs“ someljė. Nieko formalaus, priešingai – kuriama labai jauki ir neįpareigojanti atmosfera. O socialiniame tinkle ir internetiniame puslapyje vykdoma komunikacija – labai vientisa ir moderni.
Daugiau: http://www.gastonvin.se

vynine2

Pasipildykite vyno tiesiai iš statinės

Pamenate, kai keliaudavote į parduotuvę pasipildyti gazuoto vandens? Dabar tokiu pačiu principu galite pasipildyti vyno, ir ne bet kur, o prestižiniame Londono rajone. Savo lokacijos prasme ši vyninė nėra netradicinė, nes sutikite, jog vyninė oro uoste ar ant stogo skamba labiau neįprastai nei prabangus Londono rajonas. Bet kai vyno parduotuvė turi specifinę koncepciją – ji tampa neįprastu reiškiniu. Vyno baras, restoranėlis ir vyno parduotuvė „Toasted“ atidaryta 2013 m. ir labai sėkmingai vykdo savo veiklą. Klientai čia priimami nuo 8 val. ryto iki vėlyvo vakaro.
Kas įprasto? Čia galima įsigyti šviežių, tiesiai iš fermerių atvežtų užkandžių, sūrių ar  krosnyje keptos duonos. Vyno asortimentas (pilstomo ir buteliuose) – daugiau nei 200 rūšių.
Kas neįprasto? Klientai čia gali įsigyti išskirtinio vyno ne tik buteliuose. Pagrindinė atrakcija ta, kad galite atkeliauti su savo buteliu ir pripildyti jį vyno, alaus, taip pat vynų, atvežtų iš biodinaminių, organinių ir tiesiog mažųjų vyndarių ūkių, kurie talpinami 300 l plieno statinaitėse.
Daugiau: http://toastdulwich.co.uk
Toasted_1


Keliaujanti vyninė
Ypač populiarūs vienadieniai pop-up restoranai, kavinės ar keliaujantys furgonėliai neaplenkia ir vyno mylėtojų. Į Lietuvą tik šiais metais atkeliaujanti tokių koncepcijų mada Didžiojoje Britanijoje jau penktus metus yra „ant bangos“. Negaišdami laiko spėliojimams, ar toks stilius sudomins ir vyno mėgėjus, vieni Jungtinėje Karalystėje dirbantys vyno tiekėjai Bibendum ėmėsi šios veiklos ir 2011 m. įkūrė keliaujančią vyninę – furgonėlį „The Wondering Wine Company“. Atnaujinę ir sumoderninę vintažinį Citroen furgonėlį ir surinkę tam tinkamą komandą, jie sėkmingai keliauja po sporto renginius, įvairius koncertus ir festivalius.
Kas įprasto? Pati vagonėlio koncepcija sporto renginiuose ar įvairiuose festivaliuose nėra visai neįprastas dalykas, juk hot dog’ų kioskeliams – jau daugiau nei pusšimtis metų!
Kas neįprasto? Integruoti vyninę į seną vintažinį Citroen automobilį atrodo gan rimtas išbandymas, juolab, kad tokių švenčių, į kurias furgonėlis keliauja, metu vynas prieš tai nebuvo pardavinėjamas. Savo vežiojamame asortimente turint ne pigiausio pilstomo vyno, o kokybiškų Chateau Margaux ar net tikro šampano, galima nustebinti kone kiekvieną.
Daugiau: http://www.wonderingwine.com
vynine

Paprastumas laimi?

Žvelgiant į pasaulines tendencijas ir naujienas, Lietuvoje veikiančioms ir besikuriančioms vyninėms tikrai yra kur tobulėti. Atskiros diskusijos reikalautų pamąstymai, ar Lieuvos rinkoje sėkmingai veiktų „keliaujantis vyno furgonėlis“ ir ar visi pagrindiniai lankytojai lankosi vyninėse dėl išskirtinių degustacijų. Dauguma, ypač kalbant apie daug dirbančius, daug bendraujančius ir nemažai po kasdien vykstančius pristatymus ir atidarymus lakstančius miestiečius, ilgisi neįpareigojančių pokalbių, paprasto, bet skanaus vyno ir elementaraus meniu, kuriame ieškoma tiesiog šviežių užkandžių, derančių prie vyno.<…>
Urtė Mikelevičiūtė | Čiop Čiop ir www.supperlithuania.com

Pilną straipsnį skaitykite naujausiame žurnalo “Restoranų verslas” numeryje: http://www.restoranuverslas.lt


Grįžti atgal

Parašykite komentarą:

Vardas*: El. paštas:
Komentaras*:
Taisyklės ir atsakomybė

Daugiau straipsnių šia tema:

„Didelės porcijos“, „Sočiai ir nebrangiai“, „Daug ir skaniai“ – vos prieš keletą metų tai buvo pagrindiniai reklaminiai restoranų šūkiai. Šiandien raktiniai žodžiai – „ūkininkų produktai“, „sezoninės žaliavos“, „šviežia ir skanu“.... Skaityti daugiau
Metų pradžoje pasipila viso pasaulio gastronomijos ekspertų, konsultantų, šefų spėjamos, numatomos ir jau rinką spėjusios užvaldyti maisto, gėrimų ir restoranų tendencijos. Kai kurios iš jų įsitvirtina ilgam ir tampa išties reikšmingos ir sektinos, kitos taip... Skaityti daugiau
Pristatome Jums vienintelį geriausių vynų sąrašą, kuriame rasite vyno ekspertų, Vynai.com komandos atrinktus ir sureitinguotus vynus, iki 12 Eur. Remiantis JAV ir Didžiosios Britanijos vyno žurnalų praktika, vynai buvo vertinami 100-bale skale. Pagrįstai galima... Skaityti daugiau
Išėjus pro restorano duris į lauką yra tik 2 sprendimai arba 2 minutės, kuomet Jūsų svečias nuspręs, ar jis grįš pas Jus, ar užbrauks kryžiuką. Visa tai jis padaro greitai ir tiksliai, „pasižymi“ tai savo ilgalaikėje atmintyje. Jei Jūs jo lūkesčius... Skaityti daugiau
Kokteilių gamyboje vis daugiau technologijų ateina iš virtuvės, kurioje skrupulingai derinami skirtingi ingredientai. Ne ką mažiau svarbiais elementais tampa ir pamatiniai, gerai visiems pažįstami skoniai bei sezoniški produktai. Tokiomis įžvalgomis apie naujausias... Skaityti daugiau
Kaip ir kiekvienais metais Vynai.com portalo komanda išrinko geriausius lentynose pasirodžiusius vynus Lietuvoje 2016 metais. Vynus tradiciškai buvo vertinami dvejose kategorijose: gerų vynų (iki 12 Eur) ir proginių vynų (iki 30 Eur). Remiantis JAV ir Didžiosios... Skaityti daugiau
Jau išleistas ir platinamas naujas žurnalo „Restoranų verslas“ numeris. Žurnalas skirtas tiek restoranų, bei kitų maitinimo įstaigų, darbuotojams ir vadovams, tiek jų lankytojams. Naujausiame numeryje skaitykite apie: Neurogastronomiją, Etninę virtuvę, Kap... Skaityti daugiau
Lietuva dar tik pradeda kulinarinio paveldo puoselėjimo epochą. Šia tema Lietuvoje išleistos kelios knygos vis labiau atskleidžia vietinės virtuvės paslaptis (R. Laužikas, N. Marcinkevičienė). Istoriniai mūsų krašto diduomenės valgyti patiekalai, tokie kaip... Skaityti daugiau
Kasmet stebime naujai atsidarančių ir užsidarančių restoranų bei kavinių „karuselę“. Taip, yra vietų Lietuvoje, kurios gyvuoja ir daugiau nei 20 metų, tačiau daug ir tokių, kurioms restoranų verslas pasibaigia vos prasidėjęs, tarsi trumpalaikis iššūkis.... Skaityti daugiau
„Tai buvo trečias kartas mano gyvenime, kai verkiau iš džiaugsmo. Pirmieji du buvo gimus mano vaikams, o trečiasis šiandien – iškovojus geriausio Baltijos šalių someljė titulą. Tai kainavo man daugybę pastangų, o jausmas būti pripažintu geriausiu tarp... Skaityti daugiau
Draugiškas aplinkai meniu, draugiški gyvūnams restoranai, o kaip su „Draugiškas vaikams meniu“? Lietuvoje tokiais meniu, deja, rūpinasi vos keletas restoranų, o juk auga naujoji klientų karta. Sveiki pasirinkimai ir padidintas dėmesys alergenams vaikų meniu –... Skaityti daugiau
Daugeliui pažįstama situacija, kai tenka pasijausti nejaukiai, nes negali palikti arbatpinigių arba tenka ieškoti artimiausio bankomato, kad išgrynintum pinigus. Ką gi, netolimoje ateityje galima bus pamiršti šią problemą. Skaityti daugiau
Cukrus, druska ir riebalai. Ši trijulė, ko gero, dažniausiai linksniuojama dietologų, gydytojų, sveikos gyvensenos propaguotojų. Ir jei druska ar riebalai kartais dar randa "išteisinimą", cukrus - niekada. Išvengti cukraus – nauja gastronominė tendencija pasaulio... Skaityti daugiau
"Zero waste" (be atliekų) virtuvių restoranuose judėjimas aktyviai plinta dviem kryptimis: maisto atliekų vengimas ir panaudojimas, bei pakuočių bei kitų atliekų vengimas ir perdirbimas. Ši atsakingo restoranų verslo banga labiausiai plinta įkvepiančių šefų... Skaityti daugiau
Azija ir Lotynų Amerika dar neužleidžia pirmaujančių pozicijų, bet į kulinarinių ieškojimų sceną žengia Afrika su visu savo karščiu (aštrusis harissa padažas, riešutų ir prieskonių pagardas dukkah) bei žydų virtuvė, žinoma, su beigeliais priekinėje... Skaityti daugiau