Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Kas bendro tarp tradicinės Lietuvos pamario žuvies ir itališkos virtuvės?

2016-06-28
Paskelbk savo straipsnį

Ko galima paskanauti Žvejo užeigoje „Žuvelė"?
Užeigoje dominuoja patiekalai iš vietinės šviežios jūrų ir marių žuvies, apie kurią per ilgus metus sukaupėme nemažai žinių. „Žuvelės" virtuvė patiekalų ruošybos metodais šiek tiek primena itališką virtuvę, kurioje vadovaujamasi ne tiek ingredientų gausos ir įmantrumo, kiek produktų kokybės, nusimanymo apie juos, šviežumo ir kitais kriterijais. Mums taip pat itin svarbios tradicijos, todėl stengiamės pernelyg nenutolti nuo patiekalų, kurių ruošybos subtilybes paveldėjome iš tėvų ir senelių. Jau ne vienerius metus jungiame seną požiūrį su vis nauju, taip sėkmingai išgaudami skonį, kuris dera prie Juodkrantės pamario – gražios vietos, kurioje esame įsikūrę, bei atitinka apsilankančių svečių lūkesčius.

„Žuvelėje" siūlome kokybiškus žuvies patiekalus, iš kurių verta paminėti tradicinę žuvienę-ungurienę, verdamą iš trijų rušių žuvies, straganiną – skumbrę, mirkytą specialiame marinate. Josios receptą paveldėjome iš senųjų kopininkų. Mūsų klientai vertina šviežiai keptą natūralaus skonio uotą, plekšnę, starkį.
Tie, kurie nenori rankioti ašakėlių, renkasi maistą, pagamintą iš starkio filė, kuri čia pat vietoje ir ruošiama. Šie patiekalai ypač tinka ir vaikams, kuriems įprastai labai patinka „Žuvelėje" ne tik dėl meniu siūlomų starkio kotletukų, starkio pirštelių, žuvies sultinio su žuvies kukuliukais ir kitų (ne žuvies) patiekalų, bet ir todėl, kad jiems čia įrengtas spalvingas žaidimų kiemas su stilizuotu laivu, čiuožykla, supynėmis ir smėlio dėže.

Per pastaruosius metus žuvies restoranėlyje itin išpopuliarėjo ant grotelių keptos žuvies ir ne tik žuvies patiekalai. Verta pamėginti meniu naujieną – raudonu kario padažu glaistytą skumbrę, taip pat ešerius su citrinžolėmis ir laimo lapais, apskrudusius ant čia pat kūrenamų žarijų. Svečiai palankiai įvertino ir sultingą, riebią skumbrę, medaus ir sojos marinate, keptą rozmarinų dūme, kartu su apelsino griežinėliais. Ant grotelių taip pat kepame ir patiekalą ne iš žuvies – vištienos šlauneles, marinuotas spanguolėse.
„Žuvelės" teritorijoje yra įrengta rūkykla, kurioje kasdien rūkoma mūsų žvejų pagauta marių ir jūros žuvis, todėl jos čia visad galima gauti šviežios ir gardžiai kvepiančios. Čia rūkomi karšiai, skumbrės, ešeriai ir kitos žuvys.

Įsimintiniausia patiekalo atsiradimo istorija
Įdomiausia galbūt žuvienės-ungurienės recepto atsiradimo istorija. Recepto autorius – senelis Alfonsas. Jis anksčiau savo botu (nedideliu laivu) „Ovingis" plukdydavo svečius Juodkrantės pakrantėmis ir vienoje įlankoje, tarp nendrių, virdavo neapsakomo skonio žuvienę-ungurienę iš ką tik iš tinklų ištrauktos žuvies. Senelis šią įlanką praminė „Restoranu Nendrelė". Būtent tokio skonio žuvienės ir galima paskanauti „Žuvelėje". Ji verdama iš ungurio, starkio ir karšio, o jos paruošimo procesas užtrunka apie dvi valandas.

Paslaptis – ne paslaptis
Užeigos savininkai atskleidžia skanaus maisto paslaptį: „Jei kalbame apie marių ir jūros dovanas – tai josios ypatingo skonio paslaptis yra šviežumas ir paprastumas. Šviežios žuvies skonis yra toks nuostabus, kad jai nereikia nei padažų, nei įmantrių prieskonių bei garnyrų. Viskas, ko reikia, – tai meilė gaminant ir noras pasidalinti gamtos dovanomis su svečiais."

Kodėl verta sugrįžti
Tikriausiai esame vieni iš nedaugelio, kurie siūlo rinktis ir daugybės šviežios vietinės žuvies patiekalų, kaip jaukioje tikro žvejo užeigoje. Mūsų žvejas senelis Alfonsas yra vyriausias ilgametis žvejas Neringoje, vis dar užsiimantis versline žvejyba, o močiutė Aldona turbūt geriausia žuvies rūkytoja apylinkėse (šypsosi šeimininkai).

Pastovių klientų turime tikrai nemažai. Yra ir tokių, kurie jau dešimtus metus atvažiuoja, - tikrai tuo džiaugiamės. Džiaugiamės kas savaitgalį pasitikdami pas mus atminančius dviratininkus, kurių pagrindinis tikslas – numinti iš Klaipėdos į Juodkrantę, pavalgyti pas mus žuvies ir parminti atgal. Dažnai klientai iki mūsų paskanauti žuvies patiekalų atplaukia laiveliais, – šalia mūsų kavinės yra prieplauka (ilgasis Juodkrantės molas). Keliskart į savaitę priimame turistų grupes, taip pat į išvyką išsiruošusius įmonių kolektyvus.

Kolektyvo komandą mokome, kad kiekvienas pas mus užėjęs klientas yra mūsų šeimos svečias, o mūsų misija yra viršyti jo lūkesčius maloniai aptarnaujant ir skaniai pamaitinant. Misiją laikome įvykdyta, jeigu dar valgydami užsakytą maistą, svečiai planuoja, kada pas mus sugrįš ir ką ragaus kitą kartą, kai nemėgstantys žuvies žmonės, žavisi ir tuo pačiu gailisi, jog daug prarado tiek metų jos nevalgę, kai žuvies mėgėjai dėkoja, kad valgo pačią skaniausią gyvenime žuvį, arba, kai Juodkrantėje poilsiaujančios šeimos kasdien visą savaitę ar net dvi pietauja mūsų restoranėlyje.