Naujienos

Į ką taikosi maisto pramonė?
Statistikos duomenimis, kiekvienais metais reklamai išleidžiama 500 mlrd. dolerių (daugiau nei 60 metinių Lietuvos biudžeto lėšų). Remiantis jungtinių tautų tyrimu, užtektų 10% šios sumos, kad badas pasaulyje sumažėtų per pusę. Reklamos agentūros išleidžia milijonus dolerių vien tam, kad atsistoję prie produktų lentynos prekybos centre, išsirinktumėt būtent jų produktą. Ir jei Jums atrodo, kad renkatės Jūs – pagalvokite dar kartą.

Britų dienraštis „The Guardian“ atskleidė maisto pramonės naudojamus metodus, skirtus paveikti vaikus per virusinio marketingo priemonių diegimą, „apeinant“ jų pačių tėvus. Išsamiuose reklamos agentūros „Leo Burnett“ dokumentuose atskleidžiama, kaip vienai iš „Kellogg‘s“ produktų kampanijai pasisekė patekti į „vaikų rinką“ ir „neleisti mamoms spręsti“ taip, kaip niekam iki tol nebuvo pavykę.

Sveikatos komiteto teigimu nutukimas ir jo sukeltos pasekmės jau sunkiai suvaldomos. Jaunoji karta auga aplinkoje skatinančioje persivalgymą, kas neišvengiamai baigiasi nutukimu. Dėl šios priežasties teigiama, jog šiandieniniai vaikai greičiausiai bus pirmoji karta per šimtmetį, kurios gyvenimo trukmė trumpės. Kaip iliustracija šiai prielaidai pateikiami vaikų mirties, dėl širdies nepakankamumo, tiesiogiai susijusio su nutukimu, pavyzdžiai. Panašu, jog esminės klaidos, ne tik Britanijoje bet ir visame pasaulyje, padarytos vertinant „junk food‘o“ marketingo priemonių pasekmes vaikų atžvilgiu.

Grįžkime prie minėto „Kellogg‘s“ pavyzdžio. Reklaminėse kampanijose skirtingi produktai pristatomi sukeliant vaikams patrauklias asociacijas: kalbantys vaisiai „mutantai“, vaikų tarpe populiarių įžymybių veidų naudojimas ant atributikos, multiplikacinių personažų ir t.t.. „Žinutę“ vaikams reklamos kompanijos įsigudrina skleisti per vaikiškus koncertus, filmus, žurnaluose, vaikų tarpe populiariuose TV laidose, muzikos kanaluose.  

„Turime aiškų indikatorių, kad produkto žinutė „infiltravosi“ į vaikų pašnekesius“ – pasiekimais giriamasi reklamos agentūros dokumentuose. Reklamos siunčiamas žinutes vaikai pradeda naudoti kasdieniniame bendravime, kalbėdami reklaminių klipų frazėmis. Kampanijoje naudojamos ir interaktyvios produktų interneto svetainės vaikams, kuriose jie skatinami bendrauti tarpusavyje ar net su reklaminiais personažais.

Reklamos agentūros teigimu, ji sugebėjusi pasiekti 60% vaikų vien viešųjų ryšių ir interneto pagalba. Ir tik po šių įspūdingų skaičių pradedamos reklaminės kampanijos „mamoms“, kurios įsivaizduoja esančios pagrindinės pirkėjos. „Vaikai tapo pagrindiniais produkcijos „advokatais“ mamų akyse, o mamos – bendrininkėmis, išgirdusios apie vaisius „Kellogg‘s“ produkcijoje vaikams“.

Įdomiausia tai, jog aprašomame produkte tikrai galima surasti vaisių, tik suprantama jie yra perdirbti, prisotinti cukraus, hidrintų riebalų ir kitų ingredientų turinčių mažai maistinės vertės.

Gudresni prekybininkai veikia ne tik per įprastus kanalus bet ir per kitas įtakos platformas. Pasitaiko gamintojų, kurie sugeba „atsidurti“ mokyklinėje literatūroje ir čia skatinti vaikus maitintis pvz.: šokoladu ir traškučiais. Lietuvoje tokių pavyzdžių matyti dar neteko, bet apie Lietuvos maitinimo mokyklose politiką visai atskira kalba.

Grįžti atgal

MENIU.LT informacija
170_Meniu_logo_TIFAS

Parašykite komentarą:

Vardas*: El. paštas:
Komentaras*:
Taisyklės ir atsakomybė

Daugiau straipsnių šia tema:

Kovo 18-19 d. viešbučio „Radisson Blu” konferencijų centre Vilniuje vyks jau penktąjį kartą organizuojama Ann Wigmore sveikos mitybos konferencija. Pranešimus renginyje skaitys visame pasaulyje žinomi mitybos specialistai Brenda Davis, Jeffrey Smithas, Mladenas... Skaityti daugiau
Nėra sudėtinga suorganizuoti šventės stalą. Tereikia suplanuoti ir suderinti meniu, apskaičiuoti, kiek reikės gėrimų, pasirūpinti tinkamais indais... Kada atiduoti šaltus, kada karštus patiekalus ... Kaip sutaupyti, bet neprarasti kokybės... Kaip susodinti... Skaityti daugiau
Iš ko Jums susideda žodis šventė? Pirmos mintys šaunančios į galvą daugeliu – stalas, vaišės, gėrimai, muzika/šokiai, vienas kitas žaidimas, torto dalinimas, išlydint svečius. Tačiau jau seniai vien gausus stalas nebesimbolizuoja gerovės ir svetingumo. Tad... Skaityti daugiau
Nedaug kas žino, tačiau lapkričio 1 d. - pasaulinė veganų diena. Šiandien žino gal ir nedaugelis, bet sekant kulinarines tendencijas - akivaizdu, kad kiekvienais metais veganišką mitybą propaguojančių, ar bent palaikančių, skaičius auga ženkliai. Jūsų... Skaityti daugiau
Šią savaitę kulinarijos ir renginių studijoje “Čiop Čiop“ studijos vadovė ir tinklaraštininkė Urtė Mikelevičiūtė pristatė naujausias vestuvių tendencijas 2017-iems metams. Buvo išskirtos trys pagrindinės kryptys: boho, aristokratija bei minimalizmas. Skaityti daugiau
Vakar „Kempinski“ viešbutyje 13 virėjų, konditerių ir someljė bei vyno žinovų komandų kūrė saldžius stebuklus ir kovojo dėl „Auksinės šakutės“ įvertinimo. Septintą kartą vykusio Vyno ir deserto čempionato nugalėtojais tapo restorano „Stebuklai“... Skaityti daugiau
Visame pasaulyje populiarėjantis veganizmas neaplenkė ir Lietuvos. Į sparčiai augančią veganų bendruomenę jau atkreipė dėmesį verslas - prekybos centruose ir specializuotose parduotuvėse atsiranda veganams skirtos lentynos, o maitinimo įstaigos į meniu įtraukia... Skaityti daugiau
Jau ateinantį pirmadienį, spalio 24 d. prabanga alsuojančiame „Kempinski“ viešbutyje šurmuliuos septintasis Vyno ir desertų čempionatas. Beveik rekordinis 20-ties – virėjų, konditerių ir someljė ar vyno žinovų – komandų skaičius sieks aukščiausio... Skaityti daugiau
Nepraleiskite progos sudalyvauti unikaliame visame pasaulyje - Vyno ir desertų derinių čempionate spalio 24-ąją dieną! Kurkite! Derinkite! Dalyvaukite ir nugalėkite! Septintąjį kartą nugalėtojais bus skelbiamos virėjų, konditerių ir someljė ar vyno žinovų... Skaityti daugiau
Ruduo idealus laikas į savo receptų sąsiuvinius įtraukti įdomius fermentavimo, arba paprasčiau tariant, raugintų produktų receptus. Dėl fermentavimo šiuo metu pamišęs visas pasaulis net restoranų šefai didžiuodamiesi pristato fementuotus produktus savo meniu.... Skaityti daugiau
Žiniasklaidoje pateikta daug prieštaringos informacijos. Kai kuriuose straipsniuose teigiama, kad maistas, paruoštas folijoje, pavojingas sveikatai. Ar tokia informacija pagrįsta? Skaityti daugiau
Pirkėjai turi žinoti, kad sveikatai palankiausi maisto produktai dažniausiai yra be ženklinimo etikečių arba vienkomponenčiai produktai t.y. susidedantys tik iš vienos sudedamosios dalies, sako maisto technologė, sveikatai palankios mitybos ir gyvenimo būdo... Skaityti daugiau
Unikali proga pavakarieniauti su nacionaline šefų rinktine ir būti nustebintais novatoriškais sprendimais, išradingais patiekalais, burnoje tirpstančiais naujais skoniais bei praplėsti žinias apie pasaulines gastronomijos madas. Vakarienė vyks Klaipėdoje, restorane... Skaityti daugiau
Kai kiekvienas savaitgalis Lietuvos sodybose ir paplūdimiuose prasismelkia griliaus kvapais, žodis „veganas” ir visi šios šaknies variantai skamba absurdiškai. „Tos karštos merginos ir šaltas alus” be šašlykų ir dešrelių netenka pusės malonumo. Tačiau... Skaityti daugiau
Visi žino, kad reikia valgyti reguliariai, kad pietūs yra pagrindinis valgymas, o vakarienė, tai pusė pietų porcijos. Žinoti yra viena, o kaip tai įgyvendinti visai kas kita. Mitybos specialistė Raminta Bogušienė atsako, kodėl blogus valgymo įpročius turėtume... Skaityti daugiau